خبرگزاری کار ایران

در راستای کاهش پرونده‌های قضائی؛

ستاد صبر در استان قزوین آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۶۴۲

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین گفت: باتوجه به لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا و به منظور توجه نظام‌مند به ظرفیت‌های نهادهای مردمی در ارتقای مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و ارتقای فرهنگ سازش ستاد صبر در استان قزوین تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام محمد حیدری در نشست آغاز به کار ستاد صبر  در استان گفت: ورود بیش از 19 میلیون پرونده به دستگاه قضائی کشور زیبنده نظام اسلامی نیست و بر این اساس و با تاکید آموزه‌های قرآنی و روایی مبنی بر لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا و به منظور توجه نظام‌مند به ظرفیت‌های نهادهای مردمی در ارتقای مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و ارتقای فرهنگ سازش ستاد صبر تشکیل شده است.

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف استان  قزوین ضمن اشاره به اهداف تشکیل این ستاد افزود: اعتلای فرهنگ صلح، سازش و رضایت، ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضائی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر، نظام‌مند کردن، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه با رویکرد صلح و سازش، اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق دیگران از جمله این هدف‌ها هستند.

حیدری گفت: جهت تشویق مردم به سازش و کاهش ورود پرونده به دستگاه قضائی با استفاده از ظرفیت‌های ستاد صبر استان می‌توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم که جهت دستیابی به این مهم باید مشکلات و موانع ایجاد صلح و در ادامه راهکارهای رفع آن و ایجاد سازش احصا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز