خبرگزاری کار ایران

پیام استاندار قزوین به مناسبت روز قلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۵۱۵

استاندار قزوین به مناسبت روز قلم پیامی را صادر کرده و در آن ضمن اهمیت نگارش مطالب کتاب و نوشته را ثمره اندیشه و تحقیقات بزرگان و میراث گران بهای افراد دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، استاندار قزوین به مناسبت روز قلم پیامی را صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

در سال ۸۱ پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز چهاردهم تیرماه در تقویم رسمی ایران به عنوان روز قلم نامگذاری و تصویب شد.

سوگند خداوند در قرآن کریم به نام قلم گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است، "ن و القلم و مایَسطُرون، سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند" و در اولین ارتباط وحیانی رسول مهربانی‌ها محمد مصطفی(ص) با مبدا هستی در غار حرا، سخن از قلم به میان می‌آید تا جایی که خداوند متعال خود را اینگونه معرفی می‌کند: الّذی علّم بِالقَلم (آنکه با قلم آموخت )

بدون تردید کتاب و نوشته، ثمره اندیشه‌ها و تحقیقات بزرگان بشر و نابغه‌های علوم و انسان‌های وارسته و والا و میراث گران‌بهای گذشتگان، کتاب‌ها و نوشته‌های آنان است و بهترین یادگار انسان‌های موثر برای نسل‌های آینده، علوم و معارف خواهد بود که به رشته تحریر و بند نگارش و چاپ می‌کشند آنچنانکه امیر بیان امام علی (ع) می‌فرماید: "فرستاده تو، ترجمان خرد و عقل توست و نوشته و نامه‌ات، رساترین چیزی است که از طرف تو سخن می‌گوید".

اینجانب ضمن گرامیداشت روز و هفته قلم، این مناسبت فرخنده را به اهالی فرهیخته قلم و اندیشه در استان فرهنگ خیز و عالِم پرور قزوین تبریک و تهنیت عرض کرده، عزت و سرافرازی همگان را از درگاه پروردگار حکیم مسئلت می‌نمایم.

هدایت الله جمالی پور

استاندار قزوین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز