خبرگزاری کار ایران

کسب رتبه ششم کشوری برای قزوین در شاخص‌های توسعه یافتگی آموزش دوره ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۳۶۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر استان قزوین در تمام شاخص‌های توسعه یافتگی آموزش در دوره ابتدایی رتبه ششم کشوری را کسب کرده و امیدواریم با مشارکت، هماهنگی و برنامه ریزی دقیق زمینه ارتقاء و توسعه بیش از پیش شاخص‌ها را در استان فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسنعلی اصغری در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان گفت: فعالیت در حوزه آموزش ابتدایی نیازمند مشارکت فعال همه اعضای مجموعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: می‌توان با شناسایی آسیب‌ها و موانع موجود در مجموعه آموزش ابتدایی، طی برنامه ریزی هدفمند، همراه با روش‌های بدیع با نوآوری، چالش‌ها را یکی پس از دیگری رفع  کرد و نباید منتظر ارائه راهکار از جای دیگر باشیم.

وی ابراز کرد: لازم است برنامه‌های عملیاتی، مشخص و معینی در جهت توانمندسازی مدیران مدارس و معلمان، تدوین شده و استراتژی درستی نسبت به بهره‌گیری از این اقدامات انتخاب شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: کیفیت بخشی در آموزش با ارتقاء سطح علمی و مهارت‌های تخصصی معلمان، چشم انداز روشنی در تحول و پیشرفت جامعه به سوی توسعه پایدار و متوازن را ترسیم خواهد کرد.

وی بهبود فرهنگ سازمانی را ابزاری برای پیشبرد برنامه‌های استراتژیک در استان دانست و خاطر نشان کرد: در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش، نیازمند توسعه‌ و تغییر نگرش‌ نسبت‌ به‌ برنامه ریزی‌ها در آینده هستیم تا ضمن پویایی و انعطاف‌پذیری لازم بتوانیم نسبت به‌ تغییرات‌ محیطی‌، واکنش‌های سریع و به موقع نشان دهیم.

اصغری بیان کرد: در حال حاضر استان قزوین در تمام شاخص‌های توسعه یافتگی آموزش در دوره ابتدایی رتبه ششم کشوری را کسب کرده و امیدواریم با مشارکت، همفکری، هماهنگی و برنامه ریزی دقیق به همراه نظارت و پیگیری‌های مستمر، در خصوص  اجرای برنامه‌های آموزش ابتدایی می‌توانیم زمینه ارتقاء و توسعه بیش از پیش شاخص‌ها را در استان فراهم کنیم.

وی افزود: نشاط و شاداب سازی محیط مدارس بعنوان یک موضوع مهم در آموزش و یادگیری همواره مورد تاکید است و باید تلاش شود محیطی بانشاط ‌ و شاداب، همراه با احساس امنیت در مدرسه برای دانش آموزان فراهم شود تا تهدیدهای موجود به فرصت‌های یادگیری تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز