خبرگزاری کار ایران

تا پایان شهریور ماه ؛

مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا برای مشاغل فرهنگی آسیب دیده قزوین تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۹۵۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کارهای فرهنگی آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریورماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد حسین اسماعیلی با اشاره به تسهیلات کرونا گفت: مهلت زمانی ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونایی کسب و کارها تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: با توجه به مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا همه کسب وکارها و مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری می‌توانند از تاریخ 22 خرداد ماه  به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir  مراجعه و ثبت نام کنند و بانک‌ها نیز تا پایان آبان ماه موظفند تسهیلات را بپردازند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر در چهار رسته گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی مهلت‌ ثبت نام و پرداخت تسهیلات تمدید شده و مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها به فهرست کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اضافه شدند و می‌توانند از تسهیلات کرونا بهره‌مند شوند.

اسماعیلی ادامه داد: در بحث پرداخت وام حمایتی کرونا یکی از مشکلات این بود که برخی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در این دوران درآمدی نداشتند و تسهیلات دریافت کردند و هم اکنون موعد اقساط آن‌ها رسیده است؛ لذا کارگروه اقتصادی برای بازپرداخت اقساط امهال چهارماهه در نظر گرفت و بر این اساس بازپرداخت چهار قسط نخست تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۰ به پایان دوره انتقال یافت تا چهار قسط پس از آخرین قسط پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس تصویب کارگروه اقتصادی، آن دسته از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که درآمدی نداشتند و چک‌های آن‌ها وصول نشده تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند چک‌های برگشتی خود را وصول کنند و در این مدت، محدودیت‌های خدمات بانکی برای چک‌ها متوقف می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ابراز کرد: برای مشاغل آسیب دیده از کرونا چنانچه کارفرمایان نتوانستند حق بیمه اردیبهشت و خردادماه را پرداخت کنند دو ماه امهال در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آب، برق و گاز اجازه قطع خدمات خود برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که موفق به پرداخت قبوض نشدند را ندارند.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مجوز فعالیت‌ها تا پایان خردادماه و احکام فعالیت اتحادیه‌ها و اتاق‌ها نیز تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز