خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

عدم ثبات مدیریت، ریشه مشکلات سایت محمد آباد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۴۳۰

دادستان قزوین گفت: ریشه مشکلات سایت پسماند محمدآباد عدم ثبات مدیریتی و دست‌ به دست شدن آن است و اگر به کارهای انجام شده اکتفا کنیم در کوتاه مدت گرفتار آفتی خواهیم شد که گذشتگان نیز به آن دچار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در بازدید از سایت محمد آباد گفت: وظیفه شهرداری در حوزه مدیریت پسماند فقط با جمع‌آوری و دپوی زباله در سایت پسماند محمدآباد رفع نمی‌شود و از آنجایی که بازیافت زباله و پسماند یک چرخه و فرآیند گسترده است، شهرداری قزوین باید این فرآیند را فعال کرده و چرخه تفکیک و پردازش پسماند را تا مرحله بازیافت و بی‌خطرسازی زباله دنبال کند.

دادستان قزوین افزود: ریشه مشکلات سایت پسماند محمدآباد عدم ثبات مدیریتی و دست‌ به دست شدن آن است و اگر به کارهای انجام شده اکتفا کنیم در کوتاه مدت گرفتار آفتی خواهیم شد که گذشتگان نیز به آن دچار شدند.

وی ابراز کرد: کار جمعی، عمومی و مشارکتی شهرداری‌های سطح استان ضرورت دارد و لازم است تمام شهرداری‌هایی که پسماندهایشان را به سایت محمدآباد می‌آورند هزینه خدمات دریافتی را جبران کنند؛ البته استانداری قزوین می‌تواند  این سهم را از محل وجوهی که سهم شهرداری‌ها است تهاتر کند تا برای گرفتن وجوه از هر شهرداری درگیر نشویم.

این مسئول ادامه داد: نباید تمام هزینه‌های سایت پسماند محمدآباد از جیب شهرداری و شهروندان قزوینی تامین شود؛ زیرا این کار بی‌عدالتی به شمار می‌آید و لازم است سایر شهرداری‌های استان نیز سهم خود در توسعه این سایت را بپردازند.

وی عنوان کرد: تذکرات محیط زیستی مدیران بدون عاملیت به اقدام اثرگذار نیست و با توجه به اینکه فصل گرما را در پیش داریم، باید برخی طرح‌های توسعه و تجهیز سایت محمدآباد با ترک تشریفات اجرا شود تا مشکلات ما دوچندان نشود؛ البته چنین طرح‌هایی باید تداوم داشته باشند.

دادستان قزوین ادامه داد: دستگاه قضا از باب حاکمیتی و نظارتی به معضلات سایت محمدآباد ورود کرده و محکومان جرائم خرد در قالب مجازات جایگزین حبس بعنوان نیروی خدماتی در این سایت به‌کارگیری می‌شوند تا از این طریق ضمن کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها امور خدماتی سایت نیز با سرعت بیشتری پیش رود.

قاسمی گفت: بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان برای درآمدزایی از مجموعه سایت محمدآباد تضرورت دارد و باید برای گرداندن چنین مجموعه بزرگی باید هزینه‌ها را از خود سایت تامین کرده و با استفاده از بازیافت طلای سیاه، سایت محمدآباد را به سوددهی اقتصادی برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز