خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

راه اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد جدید در استان قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۹۶۱

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: تعداد کمپ‌های موجود در استان جوابگوی نیازها نیست و در این راستا ضمن جلوگیری از تعطیلی کمپ‌های موجود باید برای راه اندازی کمپ‌های جدید نیز بسرعت اقدام کنیم تا اقدامات انجام شده زیر سوال نرود و نتیجه بخش باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: مواد مخدر  براحتی می‌تواند سرمایه های اجتماعی را نابود کند؛ از این رو غفلت از مبارزه با آن بسیار خطرناک است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین افزود: اعتیاد از مهم‌ترین و زیان بارترین آسیب‌های اجتماعی است و برای مبارزه با آن باید همه دستگاه‌ها بسیج شده و مشارکت مردم را نیز جلب کنند.

وی ابراز کرد: پیشگیری بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر است و اگر هر دستگاه و نهادی مسئولیت اجتماعی خود را جدی گرفته و با جلب مشارکت مردم وارد مبارزه شود می‌توان به دستاوردهای بهتری در راستای کاهش آسیب‌های اعتیاد امیدوار بود.

این مسئول ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید به ماموریت خود در این عرصه حساس بوده و در مبارزه با پیامدهای مصرف مواد مخدر عزم جدی داشته باشند تا کارها با سرعت بیشتری پیش برود.

وی اظهار کرد: اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان با همه زحماتی که کشیده شده به کندی پیش می‌رود و این روند جوابگوی نیازها نیست و باید موانع را برطرف کنیم.

فولیان بیان کرد: به دلیل کمبود ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد نتوانسته‌ایم به نتایج قابل قبولی برسیم و رضایت خانواده‌ها را جلب کنیم و در این میان تعطیل شدن یکی از مراکز نگهداری معتادان که بصورت تخصصی اداره می‌شد قابل قبول نیست.

وی افزود: تعداد کمپ‌های موجود در استان جوابگوی نیازها نیست و در این راستا ضمن جلوگیری از تعطیلی کمپ‌های موجود باید برای راه اندازی کمپ‌های جدید نیز بسرعت اقدام کنیم تا اقدامات انجام شده زیر سوال نرود و نتیجه بخش باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ابراز کرد: وقتی براحتی یک کمپ موفق که دارای مجوز است از چرخه خدمت رسانی خارج می‌شود باید اذعان کرد راه اندازی یک کمپ جدید بسختی و با هزینه‌های بیشتری انجام خواهد شد؛ لذا حفظ وضع موجود نیز ضروری است.

وی افزود: گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش مواد مخدر در برخی مراکز فروش ضایعاتی دریافت شده که از نیروی انتظامی انتظار داریم با حضور گشت‌های پلیس نظارت خود بر این امکان را افزایش دهند.

این مسئول  ابراز کرد: مجموعه اقدامات بخش درمان باید تقویت شده و تداوم یابد تا معتادان پس از بهبودی و خروج از کمپ دوباره به دام مواد مخدر گرفتار نشوند و این کار مستلزم وجود پزشک در کمپ‌ها و نظارت درمانی موثر و کارآمد بر نحوه درمان معتادان است.

وی اظهار کرد: توجه به حرفه آموزی و افزایش مهارت فنی معتادان بهبود یافته و نیز ایجاد اشتغال برای آن‌ها می‌تواند زمینه بازگشت سریعتر آن‌ها به جامعه را مهیا کند.

 فولیان گفت: 110کلینیک متادون درمانی در استان وجود دارد که باید نظارت بیشتری بر نحوه توزیع متادون در آن‌ها صورت گیرد تا از بازار سیاه جلوگیری شده و دچار آسیب‌های بیشتری نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز