خبرگزاری کار ایران

توضیح اداره کل بهزیستی قزوین پیرو درج خبری در ایلنا

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۹۲۳

اداره کل بهزیستی استان قزوین با صدور جوابیه‌ای نسبت به یادداشت روز گذشته خبرگزاری ایلنا باعنوان « طولانی شدن دوره خدمت، عامل بی‌انگیزه‌گی‌ مدیران »توضیحاتی فرستاد که در زیر منتشر می شود.

به گزارش ایلنا در قزوین،  در این جوابیه آمده است:

سند ملی واکسیناسیون با عنوان برنامه ملی استقرار و گسترش واکسیناسیون کرونا به تاریخ ۹۹/۱۰/۳۰ در سطح معاونت بهداشت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه گردیده که مسلما این سند، راهبرد اجرایی در کشور و سطح استان ها خواهد بود.

در بند "د" لیست اولویت‌های دریافت واکسن در ۴ فاز مشخص شده است که یکی از موارد طرح شده در فاز ۱ افراد ساکن در خانه‌های سالمند و پرسنل خانه‌های سالمندان، افراد مقیم در مراکز نگهداری کم توان ذهنی و معلولین جسمی حرکتی و بیماران روانی و پرسنل این مراکز ذکر شده است.

در راستای اجرای فاز ۱ سند مذکور طی همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان، دوز اول واکسیناسیون ۲۰ مرکز شبانه روزی به تعداد ۵۷۸ نفر افراد مقیم و ۱۱۱ نفر پرسنل مراکز نگهداری و در دوز دوم ۱۷۶ نفر از افراد مقیم و ۴۵ نفر از پرسنل انجام گرفته است.

طی دستورالعمل‌های جاری واکسن به افرادی تلقیح می‌گردد که از نظر پزشکی منع دریافت نداشته باشند و همچنین منوط به رضایت شخص، سرپرست و یا قیم قانونی است.

در فاز ۲ بند ۲-۲ سند ملی، افراد با بیماری‌ها و شرایط زمینه‌ای پر ریسک ۱۶-۶۴ سال در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

 با توجه به لیست اولویت‌ها در سند ملی واکسیناسیون مبنی بر قرار داشتن افراد دارای بیماری زمینه‌ای در فاز دوم دریافت واکسن، قرار دادن افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی، ذهنی، روانی، نابینا، ناشنوا و ... ساکن در منازل نیز به واسطه ضرورت و حمایت از معلولین به جد در دستور پیگیری سازمان بهزیستی قرار گرفت.

از آنجایی که رعایت فازبندی‌ها و اجرای واکسیناسیون مطابق با سند ملی واکسیناسیون توسط کلیه استان‌ها الزام آور می‌باشد قاعدتا در تغییر راهبرد سند، استان‌ها اختیارات قانونی نداشته‌اند، اما علی‌رغم این موضوع استان قزوین در کنار دیگر استان‌های کشور نسبت به احقاق حقوق مددجویان خود از پای ننشسته و در جلسات متعدد و ویدیو کنفرانس‌های کشوری مسئله را به جد مورد پیگیری قرار داده است و این موضوع تبدیل به یک دغدغه کشوری گردید.

 لذا تعداد واجدین شرایط دریافت واکسیناسیون با نظر سازمان بهزیستی به تفکیک استان‌ها جمع آوری و طی مکاتبه‌ای به شماره ۲۱۴۸۸/۱۴۰۰/۹۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۶ با امضای ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور به معاون محترم درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام و ارسال گردیده است.

از ابتدای شیوع کرونا مضاف بر اقدامات مذکور، مشکلات مددجویان و جامعه هدف اعم از آنانی که در مراکز نگهداری می‌شوند و آنانی که در منازل هستند از دغدغه‌های اصلی سازمان بهزیستی محسوب گردیده و در این راستا جهت بررسی و رصد نیازمندی‌های ایشان تاکنون ۳۳ جلسه کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر در ستاد بهزیستی استان برگزار شده است که بالغ بر ۲۳۱مورد اقدامات مربوطه مصوب و اجرایی گردید و همچنین آموزش‌های مختلفی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری و نیز حمایت‌های نقدی و غیر نقدی اعم از توزیع محلول ضدعفونی کننده، کپسول اکسیژن، ماسک، دستکش، سبد غذایی از ایشان صورت پذیرفته است.

با عنایت به تمامی تلاش‌های بهزیستی استان قزوین در کنار دیگر استان‌های کشور جهت تغییر راهبرد سند ملی واکسیناسیون به نفع مددجویان ساکن در منازل که منتج به مکاتباتی در سطح کشور گردیده است انتظار می‌رود که رسانه‌ها قبل از نشر هرگونه اخبار نسبت به مطالعه و تحقیق در این خصوص اقدام نموده  و موجب بدبینی مردم و زیر سئوال رفتن عملکرد دستگاه‌های اجرایی نشوند .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز