خبرگزاری کار ایران

اقزایش طرح های آبخیزداری استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۴۴۳

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از افزایش طرح های آبخیزداری در استان به 11 حوزه با تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی شاپورزاده با اعلام این خبر گفت: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری به استان قزوین اختصاص یافته بود.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: تمرکز طرح های آبخیزداری در استان قزوین بر کنترل سیلاب و ذخیره آب های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک است که به صیانت از منابع آب و خاک کمک می کند.

شاپور زاده بیان کرد: احداث بندهای ملاتی، خشکه چینی و سنگ توری (گاویونی) در حوزه های آبخیز شهرستان های مختلف به ویژه قزوین، تاکستان و آوج از مهمترین طرح های آبخیزداری اجرا شده در استان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: اعتبارات آبخیزداری ۱۴۰۰ نیز تا نیمه اول خرداد ماه اعلام می شود و براساس آن برنامه های خود را به ترتیب اولویت در حوزه های آبخیز استان اجرا خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه طی سه سال، اعتبارات طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است، افزود: این مهم موجب تقویت اعتبارات این حوزه شد و افزایش تعداد طرح های آبخیزداری در استان به ۱۱ حوزه آبخیز را در پی داشت.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز