خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین مطرح کرد:

اقدامات برنامه ریزی شده و قوی دشمن برای محاصره خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۱۴۸

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: خرمشهر نقطه مهمی در کشور بود و تهاجم دشمن به آن صرفا برای تصاحب این شهر نبود؛ بلکه به نوعی نماد پیروزی ارتش بعث محسوب می‌شد و از این رو به مدت ۱۹ ماه اقدامات برنامه ریزی شده‌ای را برای محاصره این شهر انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امیر بابک جلالی، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسب سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد گفت: پس از پیروزی انقلاب ناآرامی‌هایی در مناطق مختلف کشور ایجاد شد و در نتیجه بسیاری از کارکنان نیروهای مسلح به این مناطق اعزام شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب ارتش بعثی عراق که از توان نظامی بالا و تجهیزات برخوردار بود به کشور  ماهجوم آورده و جنگ تحمیلی آغاز شد و نباید تصور کرد که طرف مقابل جنگ آموزش ندیده و فاقد تجهیزات بودند.

وی ابراز کرد: خرمشهر نقطه مهمی در کشور بود و تهاجم دشمن به آن صرفا برای تصاحب این شهر نبود؛ بلکه به نوعی نماد پیروزی ارتش بعث است و حکم بصره و سامرا را داشت و از این رو به مدت ۱۹ ماه اقدامات برنامه ریزی شده‌ای را برای محاصره این شهر انجام دادند.

وی اظهار کرد: شهدای بزرگی از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی در آزادسازی خرمشهر نقش داشتند که دراین عملیات از هیچ تلاشی برای کشور و انقلاب فروگذار نکرده و امروز الگوی بزرگی در زندگی فردی و اجتماعی همه ما به شمار می‌آیند.

وی در پایان درباره نقش لشگر 16 زرهی در کشور گفت: یگان‌های لشکر ۱۶ زرهی در جبهه‌های غرب و شمالغرب کشور نقش داشته و باتوجه به عملیاتی بودن این یگان در زمان جنگ و صلح کارایی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز