خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد:

آموزش مهارت به زندانیان در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۴۲

دادستان قزوین گفت: توانمند سازی زندانیان پس از آزادی، یکی از برنامه های مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

محمد قاسمی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه اتاق بازرگانی قزوین با فنی و حرفه ای برای آموزش زندانیان، افزود: انتظار داریم بخش خصوصی در این زمینه به کمک بخش دولتی بیاید همچنان که این کمک در بسیاری از حوزه ها صورت گرفته است تا افراد آسیب دیده اجتماعی بعد از آموزش دارای اشتغال شده و به زندگی اجتماعی خود بازگردند.

دادستان قزوین افزود: اگر این افراد بعد از سپری کردن دوره زندان به حال خود در جامعه رها شوند، امنیت سایر شهروندان نیز به مخاطره می افتد چون درمان آسیب های اجتماعی نیاز به همت همه سازمان ها و بخش خصوصی و دولتی دارد.

قاسمی اضافه کرد: کسانی که آسیب اجتماعی می بییند یا مرتکب جرم می شوند بخشی از جرم آنها با مجازات جبران می شود ولی فرد باید بعد از دوره زندان بازاجتماعی شده و دوباره به جامعه بازگردد.

وی اضافه کرد: بحث آموزش و اشتغال حلقه مفقوه درمان یک آسیب اجتماعی است که باید با کمک بخش خصوصی و دولتی برای تکمیل این زنجیره و رفع نقص آن اقدام شود.

دادستان مرکز استان بیان کرد: متاسفانه برای بخش آموزش و اشتغال زندانیان تاکنون کار زیادی انجام نشده است و با توجه به سیاست قوه قضاییه و اصلاح مجرمان این موضوع می تواند در این حوزه به امنیت جامعه کمک کند.

وی اضافه کرد: در محیط زندان، امکانات و شرایط آموزش برای زندانیان فراهم نیست و قطعا به کارگاه های تخصصی نیاز دارد که در سازمان آموزشی فنی و حرفه ای موجود است.

قاسمی با بیان اینکه قرار گرفتن افراد زندانی در حوزه آموزش شرایطی لازم دارد، افزود: شورای طبقه بندی زندان، قضات و دادستان در مورد یک فرد زندانی نظر می دهند و به این شکل نیست که همه افراد از زندان به مرکز آموزشی انتقال داده شوند.

وی افزود: انجام این طرح، حرکت خوبی در استان است و هم اینک امکانات خوبی در کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای البرز وجود دارد که اگر زندانیان واجد شرایط در آن قرار بگیرند موثر خواهد بود.

قاسمی گفت: البته اگر به زندانیان آموزش بدهیم و نتوانیم یک حرفه مناسب در اختیار آنها قرار بدهیم باز موضوع بدتر خواهد شد و دادگستری در این زمینه بسیار پیگیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز