خبرگزاری کار ایران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین خبر داد:

کشت گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۶۸۱

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: کشت گیاهان دارویی منبع جدید درآمد برای روستاییان در استان قزوین است و می‌توان آن را مصداقی برای پیشبرد سیاست اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محرم رضایی زاده با اعلام این مطلب گفت: کشت گیاهان دارویی با استفاده از مشارکت جامعه محلی و اعتبارات منابع طبیعی برای امسال در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی ملی استان پیش بینی شده است که باریجه،ختمی رازیانه، آویشن و کما از جمله گونه هایی هستند که در این طرح کشت می شوند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قزوین افزود: طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی استان قزوین در مناطقی مانند الموت، طارم و آوج که از استعداد بالایی برای کشت این گونه گیاهان برخوردار هستند، اجرا می شود که می توان ضمن درآمدزایی برای روستاییان، به حفظ مراتع نیز کمک کند.

رضایی زاده یادآور شد: کشت گیاهان دارویی منبع جدید درآمد برای روستاییان است و می تواند از فشار زیاد به مراتع به دلیل چرای دام جلوگیری کند و آنرا می توان مصداقی برای پیشبرد سیاست اقتصاد مقاومتی دانست.

وی خاطرنشان کرد: در کنار کشت گیاهان دارویی، جلوگیری از چرای غیرمجاز دام ها، قرق اراضی و کاشت گونه‌های مرتعی از مهم ترین فعالیت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای صیانت از مراتع به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز