خبرگزاری کار ایران

طی سال گذشته؛

آتش‌نشانان قزوینی بیش از هزار فقره آتش را در باغات و مزارع مهار کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۵۸۲

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در سال گذشته هزار و ۷۵ عملیات مهار آتش‌سوزی در باغات، مزارع و علف‌های هرز توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدیر موسی خانی با اشاره به عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی گفت: آتش‌نشانان قزوینی سال گذشته در 3 هزار و ۷۰۱ فقره عملیات امدادی و مهار آتش شرکت کردند و موفق به نجات ۶۷۰ نفر شدند، از مجموع عملیات‌های انجام شده در سال گذشته  2 هزار و ۱۶۴ مورد مربوط به مهار آتش و هزار و ۵۴۷ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ابراز کرد: عمده عملیات مهار آتش شامل ۲۲۹ مورد آتش‌سوزی منازل مسکونی، ۱۴۵ مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه، ۷۵ مورد آتش‌سوزی مراکز تجاری، ۱۵ مورد آتش‌سوزی مراکز صنعتی و کارخانجات تولیدی، ۱۷ مورد آتش‌سوزی انباری و ۲۲۹ مورد آتش‌سوزی ضایعات بوده است.

وی ادامه داد: در بخش امداد و نجات نیز بیشترین آمار مربوط به محبوس شدن در منزل با ۲۶۴ مورد، محبوس شدن در آسانسور ۱۸۹ مورد، تصادفات جاده‌ای ۶۷ مورد، واژگونی خودرو ۸۱ مورد، گیرکردن اجسام ۵۷ مورد، ریزش چاه ۱۶ مورد و سقوط در چاه ۱۶ مورد بوده و در این حوادث ۳۳۲ نفر مصدوم شدند و ۴۴ نفر فوت کردند.

موسی خانی بیان کرد: همچنین  در سال گذشته هزار و ۷۵ عملیات مهار آتش‌سوزی در باغات، مزارع و علف‌های هرز توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری با توجه به کاهش بارندگی نسبت به سال‌های گذشته، آتش سوزی باغات و مزارع  زودتر از سال‌های پیش آغاز شود که با توجه به شمار بالای حریق در باغات و مزارع، از شهروندان و کشاورزان انتظار می‌رود همکاری لازم درخصوص پیشگیری از این نوع آتش سوزی‌ها را داشته باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تاکید کرد: لازم است تمام باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین‌های غیرمحصور استقرار دارند به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی،  برای علف زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

وی گفت: برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف‌های هرز، با اقدام به سوزاندن شاخه‌های هرس شده، آن‌ها را آتش می‌زنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز