خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

جلسات دادرسی در قزوین به صورت الکترونیک انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۸۶۹

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستیابی به قوه قضاییه هوشمند، از اولویت‌های این قوه بوده و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضایی راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: تا پایان سال گذشته سه هزار و ۵۶۴ جلسه دادرسی الکترونیک در استان برگزار شده است و همچنین قضات در این مدت، ۹۱۴ جلسه با زندانیان به صورت الکترونیک داشته اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه سامانه دادرسی الکترونیک در راستای تحقق سیاست‌های اعلامی قوه قضاییه از خرداد ماه سال ۹۹ در استان راه اندازی شده است، گفت: هدف از راه اندازی این سامانه، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌ها است.

قدرتی با بیان اینکه ۵۳ مورد دیدار زندانیان با خانواده های خود نیز به صورت الکترونیک انجام شده است، افزود: در مجموع تا پایان سال گذشته چهار هزار و ۵۳۱ جلسه با زندانیان الکترونیکی انجام شده است.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: دستیابی به قوه قضائیه هوشمند، از اولویت‌های این قوه بوده و امروز دستگاه قضایی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرده و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضایی راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: اجرای دادرسی الکترونیکی علاوه بر تضمین سلامت مراجعان به دستگاه قضایی، زمان دادرسی را کاهش داده و گامی موثر در افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها وکاهش هزینه ها است.

قدرتی افزود: امروزه با توجه به شرایط جامعه و لزوم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده حداکثری و به موقع از ابزار الکترونیک اهمیت مضاعفی یافته است.

وی ادامه داد: استفاده از دادرسی الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در دوران پسا کرونا نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز