خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

واگذاری ۷۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی/جذب بیش از ۸۵میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۸۲۰

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال 99 تعداد 70 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد که مسکن ویژه خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول نیز در این آمار قرار داشتند.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به عملکرد معاونت‌های مختلف سازمان بهزیستی استان در سال گذشته گفت: برای 710 نفر تعهد اشتغال ابلاغ و برای 634 نفر اشتغال ایجاد و اطلاعات  715 نفر از  اشتغال یافتگان بصورت  تثبیتی در سامانه پورتال کشوری ثبت شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: اعتبار ابلاغی تبصره 16 مبلغ 263 میلیارد ریال بوده و 254 میلیارد ریال  اعتبار نیز از طریق بانک‌ها تخصیص داده شد.

وی عنوان کرد: ایجاد فرصت اشتغال از طریق  پرداخت تسهیلات  قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی از محل  اعتبارات  بند “ب" تبصره 16 قانون بودجه سال جاری  برای 424 نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری از طریق بانک‌های عامل سطح استان از دیگر خدمات ارائه شده بود.

این مسئول افزود: میزان 34 میلیارد ریال از اعتبار یاد شده که 16 درصد پرداختی‌ها بود به 68 نفر در حوزه پیشگیری اختصاص یافت، همچنین در قالب کارفرمایی به عنوان مشوق جهت جذب مددجویان به میزان 11 میلیارد ریال برای جذب 25 نفر معلول جویای کار تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.

وی بیان کرد: شش میلیارد و 699 میلیون ریال اعتبار برای بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی معلولین و 591 میلیون ریال بیمه خویش فرمایی وکارفرمایی نیازمندان اختصاص یافت.

وارثی اظهار کرد: دو میلیارد و 375 میلیون ریال نیز به جبران عدم کارایی معلولین اختصاص یافت و مجموع 4 میلیارد و 675 میلیون ریال به کانون معلولان پرداخت شد.

وی ابراز کرد: دبیرخانه کمیسیون استانی مستقر در معاونت مشارکت‌های مردمی وظیفه صدور موافقت اصولی، پروانه فعالیت، مسئول فنی و تأسیس 13 بند از ماده 26 را برعهده دارد که تاسیس مهدکودک، مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست وخیابانی، خانه سلامت دختران و زنان، مجتمع‌ها و مراکز خدمات بهزیستی و کلینیک و اورژانس‌های مددکاری اجتماعی از جمله آنها هستند.

حمایت از 283 فرزند در قالب طرح حامی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: تاسیس مراکز خدمات مشاوره اجتماعی، مراکز توانبخشی و حرفه آموزی معلولین، مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان، مراکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی مزمن، مراکز خدمات مشاوره ژنتیک، مراکز درمانی و بازتوانی معتادین و انجمن‌ها وموسسات غیردولتی وخیریه‌ها از دیگر موارد سیزده گانه ماده 26 هستند.

وی گفت: در سال 99 مجموع 311 مرکز و موسسه غیردولتی فعال بودند که شامل 57 مرکز اجتماعی، 47 مرکز توانبخشی، 75 مرکز پیشگیری، 17 مجتمع، 53 مثبت زندگی و 64 موسسه غیر دولتی بودند.

این مسئول افزود: برای 307 مرکز و موسسه غیردولتی نیز مجوز صادر شد که شامل 118 موافقت اصولی، 78 پروانه فعالیت، 105 پروانه مسئول فنی و 6 پروانه تاسیس بود.

وارثی درباره میزان جذب کمک‌ها از مراکز دولتی و غیردولتی در 9 ماه سال 99 گفت: مجموع 85 میلیارد و 100 میلیون و 691 هزار و 94 ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی از مراکز دولتی و غیردولتی جذب شد که شامل 42 میلیارد 196 میلیون و 446 هزار و 328 ریال از مراکز دولتی و 42 میلیارد و 904 میلیون و 244 هزار و 766 ریال از مراکز غیردولتی است.

وی سپس با بیان دیگر طرح‌های سازمان بهزیستی در استان گفت: در قالب طرح حامی 283 فرزند توسط 139 خیر فعال و 144 خیر غیرفعال به ارزش 490 میلیون و 960 هزار ریال ساماندهی شدند، همچنین توسط موسسه خیریه مدرسی برای 10 مددجوی تحت پوشش شهرستان اقلام ضروری زندگی تامین شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ابراز کرد: تعداد 48 کمک هزینه جهیزیه توسط بسیج سازندگی و 15 مورد بنا به ابلاغ اعتبارات سازمان تامین شد، همچنین مبالغی نیز برای دهه ولایت، فطریه و توزیع لوازم التحریر داشتیم.

وی گفت: در سال 99 تعداد 70 واحد مسکونی واگذار شد که شامل مسکن ویژه خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول شهری و روستایی و  سایر معلولین و مددجویان عادی که مسکن آنان در قالب مسکن مهر وخودمالکی ساخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز