خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه استان قزوین:

یادواره شهدا تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهداست

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۰۱

شهدا نیازی به فاتحه و تسلیت ما ندارند، اما چرا باید یادواره شهدا برگزار شود، پاسخ این است که ما با حضور خود در این مراسم به شهدا می گوییم که همچنان بر سر آرمانهای شهدا و امام(ره) باقی هستیم و از آن عقب نخواهیم کشید.

ایلنا: فرمانده سپاه استان قزوین گفت: مردم شریفیه مردمی شهید پرور و ولایت مدار هستند و در زمانی که جمعیت کمی را داشتند بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سپاه شهرستان البرز استان قزوین؛ سالار آبنوش در یادواره ۵۹ شهید شهر شریفیه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان البرز و خانواده‌های شهدا، و رزمندگان و مردم شریف شهر شریفیه برگزار شد، افزود: حضور مردم عزیز و گرامی شریفیه در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام حضوری پرشور و بیادماندنی بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: همه می‌دانیم شهدا نیازی به فاتحه و تسلیت ما ندارند اما ممکن است برخی از خود بپرسند پس چرا باید یادواره شهدا برگزار شود، پاسخ این است که ما با حضور خود در این مراسم به شهدا می‌گوییم که همچنان بر سر آرمانهای شهدا و امام(ره) باقی هستیم و از آن عقب نخواهیم کشید.

وی با اشاره به روزهای ابتدای جنگ گفت: در آن روز‌ها شرایط خیلی سختی در کشور حاکم بود رزمندگان در جبعه‌ها هم با لشگر تا دندان مسلح می‌جنگیدند که خیال تصرف اهواز بعد تهران را در سر می‌پراند و هم در داخل کشور فتنه بود و گروه‌های سیاسی با شعار آزادی مردم را سرگردان کرده بودند و هر روز در یک جا آشوب بپا می‌کردند.

آبنوش گفت: در زمان ریاست جمهوری بنی صدر کشور به وسیله گروه‌های سیاسی تقسیم شده بود و برای به‌دست آوردن منافع خود مردم را فریب می‌دادند و فضایی ایجاد شده بود که مثل قارچ گروه و حذب در کشور تشکیل می‌شد.

وی گفت: بنی صدر با خیال اینکه زمین بدهیم و زمان از دشمن بگیریم روحیه مقاومت را در مردم و رزمندگان تضعیف کرد، عقیده داشت کل خوزستان، ایلام و بخش‌هایی از کردستان را بدهیم و بیاییم در خرم آباد پدافند ایجاد کنیم و بنایی برای استقامت در برابر دشمن نداشت.

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: رزمندگان اسلام با کمترین امکانات در برابر دشمن ایستادند و مقاومت می‌کردند و شرایط سختی را در این دوران کشور سپری کرد تا اینکه بنی صدر ذلیلانه و با چادری زنانه از کشور خارج شد و شهید رجایی با انتخاب مردم به ریاست جمهوری رسیدند.

آبنوش با اشاره به تجهیزات و امکانات رژیم بعثعراق در سال‌های جنگ با ایران، گفت: عراقی‌ها در زمان جنگ تا ارتفاعات بازی دراز جاده ساخته بودند و آن را آسفالت کرده بودند اما در همین زمان رزمندگان ما خودرویی نداشتند که بتوانند با آن شهدا را به عقب برسانند و با این مظلومیت‌ها و امکانات اما با روحیه مقاوم و امید به خدا دست به عملیات می‌زدیم.

وی با اشاره به بخشی از صحبت‌های شهید پیچک گفت: شهید پیچک در شب عملیات گفت: ‌ای فرزندان روح الله، بزارید تاریخ بنویسد که بعد از ۱۴۰۰ سال یکی از زلاله‌های رسول الله انقلاب کرد و طاغوت را برزمین زد و دشمنان و شیاطین عالم متحد شدند تا انقلاب این سید را به شکست بکشانند و بزارید تاریخ بنویسد که فرزندان این سید به پای انقلابشان ایستادند و همه شهید و تکه تکه شدند ولی نگذارید تاریخ بنویسد آن سید بزرگی که انقلاب کرد توسط فرزندانش تنها ماند و انقلاب و مسیرش منحرف شد.

وی با تاکید بر اینکه هرگز ننگ انحراف را نخواهیم پذیرفت، افزود: امروز آمده‌ایم که به شهدا بگوییم ما بر عهدمان ایستاده‌ایم و نخواهیم گذاشت امام و رهبرمان تنها بماند.

آبنوش افزود: اگر بر عهد خود باقی بمانیم و بر مکتب خود استقامت بورزیم هرگز استکبار نمی‌تواند بر ما چیره شود.

وی گفت: برخی با بازی با کلمات واژه‌هایی می‌سازند که تنها این معنی را می‌دهد که ما باید از اصول خود کوتاه بیاییم، از مکتب و عاشورای خود دست بکشیم و هرچه که داریم را در اختیار استکبار قرار دهیم.

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: در زمان امام علی(ع) نیز همین واژه‌ها را به کار بستند و می‌گفتند علی تندروست و باید معاویه را امیرالمومنین کرد.

وی افزود: آن‌ها می‌گفتند نرم صحبت کنیم مذاکره کنیم بشینیم و ببینیم چه می‌گویند، نتیجه این مذاکرات آن شد که قبول کردند برای روش اعتدال و سازش معاویه امیرالمومنین است چون علی اهل معامله و کوتاه آمدن نیست.

آبنوش گفت: با چه کسانی باید مذاکره کرد؟ با کسانی که اسلحه می‌دهند تا مردم بیگناه را در سوریه بکشند، با کسانی مذاکره کنیم که کودک سه ساله را سیبل خود می‌کنند و می‌کشند؟

آبنوش گفت: ملت ایران هرگز این ننگ را نخواهد پذیرفت که با مستکبرین مذاکره کند تا مکتب و مقصد خود را فراموش کند و ولی خود را تنها بگذارد.

وی افزود: برخی حرف از خط امام می‌زنند ولی فراموش کرده‌اند که امام فرمود جنگ، جنگ تا رفع فتنه و از میان رفتن مستکبرین، امروز تمام عالم را فتنه گرفته است.

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: این‌ها مگر فراموش کردند جملات امام(ره) را در خصوص آمریکا را که گفتند آمریکا شیطان بزرگ است، یا مگر فراموش کردند که امام گفتند اسرائیل باید از صفحه روزگار حذف شود، حال مدعی این هستند که باید برگردیم به عصر امام، مگر تفاوتی بین خط رهبرمان و اماممان است که اینگونه می‌گویند؟

وی گفت: برخی می‌گویند بروید فلان کشور را نگاه کنید که به پیشرفت دست یافته است، اما این را نمی‌گویند که در ازای سیرکردن شکم خود چه چیزی را از دست داده‌اند؟ آن‌ها استقلال خود و هویت خود را از دست داده‌اند تا تنها شکم‌هایشان را سیر نمایند، آیا ما نیز برای این‌ها انقلاب کردیم.

وی افزود: این کسانی که اینگونه حرف می‌زنند و دلخوش کردند به دنیا، شرم کنند و از خانواده‌های شهدا خجالت بکشند.

آبنوش تصریح کرد: هنوز هستند کسانی که حاضرند هستی خود را فدای امام و رهبر خود کنند و تنها منتظر اشاره‌ای هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نباید گذاشت که بار دیگر به مانند اوایل انقلاب کشور دست خوش گروه گرایی و حزب بازی شود و در میان صف ملت چند دستگی ایجاد شود، باید یکپارچگی ملی حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز