خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد:

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۳۹

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به آمارهای موجود زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌ها کاهش یافته است، اما باز هم باید در این رابطه گام‌های جدی‌تر برداشته شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت‌الاسلام نوراله قدرتی اظهار کرد: همه همکاران مرتبط با مجموعه قضا باید به کرامت انسانی مراجعه کنندگان توجه ویژه داشته باشند و نهایت تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان به شکل دقیق و کامل به کار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه جلوگیری از تضییع حقوق عامه در دستورکار دستگاه قضایی قرار دارد، افزود: در راستای صیانت از حقوق عامه در استان اگر شهروندان از حقوق عامه در حال تضییع مطلع هستند، می توانند آن را به صورت مستند از طریق سامانه سجام ارسال کنند تا موضوع به دادسرا ارجاع شود و دادستان جهت صیانت از آن اقدام کند.

قدرتی بر لزوم توجه به ساز و کار مصالحه و انجام صلح و سازش نیز تأکید کرد و گفت: آن دسته از دعاوی مالی و خانوادگی که در شورای حل اختلاف و دادگاه ها با مصالحه قابل حل و فصل هستند باید از همین طریق به نتیجه برسند.

وی ضمن تاکید بر لزوم سلامت همکاران دستگاه قضا گفت: سلامت قوه قضاییه تضمین کننده سلامت تصمیمات و آرا و احکام قضایی است همچنین اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی است که نباید مخدوش شود.

مقام ارشد قضایی استان  بیان کرد: یکی از آفات امر قضا آمیخته کردن قضاوت با هواهای نفسانی است و قضات باید به پرهیز از این مساله توجه ویژه داشته باشند.

قدرتی یادآور شد: مراجعه قاضی به کارشناس و مشاوره با افراد متخصص، آگاه و صاحب تجربه نه تنها خلاف استقلال قضایی نیست بلکه در صدور رای متقن تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز