خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اعلام کرد؛

حضور بیش از ۱۳۰ هزار بازدید کننده از سومین جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۱

با وجود گذشت تنها سه سال از عمر جشنواره اسباب بازی، حضور سفرای کشور های مختلف و خانواده هایشان، ۴۰ مدیر کشوری و ۸۰ نفر از اصحاب رسانه، ۱۵ نفر از هنر مندان و ۲۵ نفر عکاسان کشوری بیانگر بلوغ، توانمندی ها و اهمیت این جشنواره بوده است.

ایلنا: مدیر عامل فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز یکی از مهم‌ترین برنامه فرهنگی کشور است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ سعید وزیری‌نژاد در آیین اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز افزود: با وجود گذشت تنها سه سال از عمر این جشنواره، شاهد بلوغ آن هستیم و حضور سفرای کشور‌های مختلف و خانواده‌هایشان، ۴۰ مدیر کشوری و ۸۰ نفر از اصحاب رسانه، ۱۵ نفر از هنرمندان و ۲۵ نفر عکاسان کشوری و نیز حضور مدیران استانی بیانگر بلوغ، توانمندی‌ها و اهمیت این جشنواره بوده است.

وزیری‌نژاد با بیان این مطلب که در طی مدت ده روز، قریب به یکصد و ۳۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کرده‌اند، عنوان کرد: پوشش خبری جشنواره از شبکه یک و سه سیما و شبکه‌های استانی، تبلیغات محیطی از طریق بیلبورد در تهران و کرج و نیز حضور اکیپ‌هایی در عوارضی‌های استان قزوین در جذب مردم به این جشنواره تأثیر به سزایی داشت.

وی به پیگیری ثبت جهانی جشنواره بازی و اسباب بازی در جهان به نام قزوین نیز اشاره و تأکید کرد: معرفی قزوین به عنوان مقصد گردشگری برای گردشگران سراسر کشور و جهان، احیای بازی‌های بومی و محلی و آموزش آن به کودکان امروز، معرفی بازی‌های قدیمی و سیر تحول آن از عصر باستان تا معاصر و معرفی سرای سعدالسلطنه به عنوان یک کارونسرای تاریخی و شناساندن آن به همه مردم دنیا از جمله اهداف این جشنواره بود که در ادامه راه نیز این اهداف با پیگیری ثبت جهانی این رویداد دنبال خواهد شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین توسعه فضای شاد اجتماعی همراه با برنامه‌های آموزنده، ارائه بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد تولیدات ملی و معرفی نقش بازی‌ها و اسباب بازی‌های سالم در رشد و پویایی فرزندان را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: وجود ۱۰۰ غرفه با موضوعات فرهنگی، هنری، ورزشی و فروشگاهی، غرفه اسباب بازی‌های قدیمی با ۴۰۰ اسباب بازی قدیمی بازسازی شده، موزه تاریخ ادبیات کودکان ایران همراه با اسباب بازی‌های دوران باستان و ادبیات نمایشی از عصر باستان تا کنون، موزه عکس ۱۰۰ ساله فرهنگیان قزوین، اجرای گروه عروسکی دارا و سارا و گروه هنری از یزد و نیز اجرای گروه‌های هنری کشوری و استانی از جمله فتیله، پنگول و نیما، مسابقه محله و ململ و خان بابا در راستای این اهداف در این جشنواره به اجرا در آمد.

وزیری‌نژاد با اشاره به حضور قصه گویان بین المللی از ۷ کشور خارجی بیان کرد: این قصه گویان از کشورهای هند، پاکستان، عراق، آلمان، فلسطین، لبنان و آذربایجان به این جشنواره آمده تا قصه‌های بین المللی خود را برای بچه‌ها بیان کرد و نتایج مثبت این قصه‌ها را به کودکان گوشزد کنند که حضور این افراد بر غنای بین المللی بودن این جشنواره افزود.

وی ایجاد سرای بازی و تفریح و سرگرمی و اجرای۷۰ بازی بومی و محلی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواند و تصریح کرد: ساخت قریب به ۱۰۰ قطعه بازی و اسباب ازی قدیمی، ارائه بازی‌های رایانه‌ای در فضایی به وسعت ۲۵۹ مترمربع، معرفی اسباب بازی‌های ممنوعه، ترویج فرهنگ رضوی، اجرای اولین همایش دوقلو و چندقلو‌های زیر ۱۶ سال و نیز اجرای شش کارگاه تخصصی شعر، تصویرسازی و داستان نویسی نیز از نوآوری‌های جشنواره سوم نسبت به جشنواره‌های قبل بوده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: توجه به برنامه‌هایی با جنبه عمومی، از دغدغه‌های ذهنی مسوولان در برنامه ریزی‌ها بوده است و دبیرخانه جشنواره‌های روز قزوین، دو برنامه مهم همایش پیاده روی خانواده و جشنواره و نمایشگاه بازی و اسباب بازی را که در مجموع ۲۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت را به عنوان برنامه‌های عمومی انتخاب و برگزار نمود.

وزیری‌نژاد به همکاری دستگاه‌های استانی با شهرداری قزوین در برگزاری جشنواره سوم اشاره و تأکید کرد: همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بعد استانی و کشوری بسیار چشمگیر بود و حس خوب کار مشترک با این کانون و دیگر دستگاه‌ها را احساس کردیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین نیز در این مراسم برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی را حرکتی بزرگ و تحسین برانگیز از سوی مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی دانست و گفت: برگزاری این جشنواره از جنبه‌های مختلف قابل تأمل بوده و کاری بدیع و تازه‌ای در کشور است که توجه و اهمیت به کودکان و نوجوانان در آن بسیار به چشم می‌خورد.

حبیبی بازگو کردن تاریخ و تمدن کشور را از طریق ارائه غرفه‌های مختلف در این جشنواره بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این اقدام جهت شناساندن فرهنگ و تمدن ایران و قزوین انجام شد و همه موضوعات مربوط به کودکان در قالب هنر در این جشنواره به چشم می‌خورد.

علیرضا خزائلی مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین نیز در این مراسم عنوان کرد: جشنواره بازی و اسباب بازی محتوایی ارزشمند بود که در داخل ظرفی به نام سعدالسلطنه قرار گرفت و همه مردم شهر قزوین و دیگر شهر‌ها و کشور‌ها در آن حضور یافتند.

خزائلی با بیان این مطلب که ۸۰ درصد از مرمت سرای سعدالسلطنه به پایان رسیده است، خاطر نشان کرد: از ۵ سال پیش کار مرمت این مجموعه آغاز شد که در حال حاضر قسمت عظیمی از این سرا بازسازی شده است و رویداد‌های مهم در آن برگزار می‌شود که باعثشناخت مردم شهر‌ها و کشور‌های دیگر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز