خبرگزاری کار ایران

شقایق دهقان:

جشنواره اسباب بازی قزوین یاد عروسک‌های دست‌ساز مادران را زنده کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۹

به گفته یک بازیگر سینما، بها دادن به کودکان در شهر قزوین با برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی اقدام ارزشمندی بوده است.

ایلنا: شقایق دهقان بازیگر تلویزیون در حاشیه بازدید از نمایشگاه بازی و اسباب بازی قزوین اظهار کرد: در گذشته با وجود امکانات کم، تحرک و شادی در میان کودکان موج می‌زد اما امروز کودکان دچار تنهایی و کم تحرکی شده‌اند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ وی افزود: کودکان امروز بابازی‌های بی‌تحرک و اسباب بازی های فراوان، از خلاقیت دور و دچار انزوا شده‌اند که با برگزاری این جشنواره می‌توانند با بازی‌ها و فرهنگی که پدر و مادر‌هایشان با آن بزرگ شده‌اند، آشنا شوند.

دهقان شرایط و فرهنگ زندگی گذشته و امروز را متفاوت خواند و افزود: این تفاوت در نوع بازی و اسباب بازی‌های کودکان نیز به وجود آمده است و کودکان قادر نیستند در خانه‌های آپارتمانی و حیاط‌های امروزی به صورت گروهی با یکدیگر بازی کنند و این مسئله موجب کم تحرکی کودکان شده است.

وی برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان را تلنگری به خانواده‌ها برای غفلت از بازی‌های شاد و پر تحرک کودکان دانست و گفت: با ورود به این جشنواره یاد خاطرات کودکی و اسباب بازی‌های دست ساز مادران که برای کودکان دیروز ارزشمند بود، برایم زنده شد.

این بازیگر در پایان خواستار توجه خانواده‌ها به گذشته و فرهنگ ایران زمین در راستای رشد فکری و خلاقیت کودکان شد و از مسئولان خواست تا نظیر این جشنواره را در شهرهای دیگر نیز برگزار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز