خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان:

میزان مراجعان به سامانه تصمیم در قزوین کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۲۸۱

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون میزان افرادی که به سامانه تصمیم (مشاوره به زوجین متقاضی طلاق) مراجعه کرده اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان قزوین کاهش یافته است.

علیرضا وارثی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: سامانه تصمیم (مرکز جامع مراقبت از خانواده) که درراستای ارائه خدمات مشاوره به زوجین متقاضی طلاق و ارجاع پرونده های طلاق توافقی از دادگستری از دیگر فعالیت های دفتر مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی می باشد که زوجین پس از مراجعه به سامانه و ارجاع به مراکز مشاوره غیر دولتی یا دولتی مستقردر سامانه، از خدمات روانشناختی در راستای تحکیم بنیان خانواده برخوردار می شوند که این مرکز از مرداد سال 97 راه اندازی شده است .

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص میزان مراجعه کنندگان به سامانه تصمیم، بیان کرد: در 9 ماهه سال جاری 3 هزار 994 نفر به این سامانه مراجعه کردند در حالی که سال گذشته این میزان 6 هزار 318 نفر بوده و این امر نشان دهنده کاهش مراجعه کنندگان به سامانه تصمیم می باشد.

وارثی با بیان این مطلب که یکی دیگر از طرح های دفتر مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی طرح پیش از ازدواج است،افزود: این طرح جهت دختران و پسران مجرد در سطح دبیرستان ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و محیط های مختلف در طول سال در حال اجرا می باشد، با توجه به بالا رفتن دانش جوانان خیلی از آشنایی ها منجر به ازدواج نشده و بعضاً هم منجر به انتخاب درست و تشکیل خانواده موفق شده است.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای تمامی کارگاه های آموزشی خدمات مشاوره به صورت مجازی در حال برنامه ریزی، طراحی و در دست اقدام می باشد.

 این مسئول طرح زندگی خانواده (پیشگیری از طلاق) را همچنین از دیگر طرح های دفتر مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی برشمرد و ادامه داد:  این طرح در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خانواده و نیز ارتقای سلامت روان اجتماعی خانواده شکل گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص آموزش هایی که در قالب طرح های مشاوره ای ارائه می شود، گفت: این آموزش پیشگیرانه، شامل بهبود و افزایش آگاهی، اطلاعات و مهارت‌هایی است که با توجه به نقش محوری خانواده و با هدف افزایش رضایتمندی و افزایش پایداری خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

وارثی اضافه کرد: طرح زندگی خانواده (پیشگیری از طلاق) برای زوجینی است که 5 سال از زندگی مشترک آنان می گذرد و خدمات مشاوره ای که به مراجعه کنندگان این حوزه ارائه می شود در زمینه روابط بین همسران و روابط والدین با کودک است که در طول سال در محیط های آموزشی، ادارات، شرکت ها، مدارس و اماکن دیگر در سطح استان اجرا می شود.

وی در پایان افزود: مهم ترین هدفی که در ارائه خدمات مشاوره ای در قالب طرح های مذکور دنبال می شود کاهش مراجعه کنندگان در این زمینه و کاهش میزان طلاق و همچنین برقراری صلح و سازش میان زوجین است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز