خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دسترسی استان قزوین به اینترنت از میانگین کشوری پایین‌تر است/ بیش از ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت متصل است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۳۰۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان قزوین به دلیل جغرافیای خاصی که دارد در دسترسی به اینترنت از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین اظهارکرد: عدالت شاه کلید حرکت و جنبش مردم در سال ۵۷ بود انقلابی که از سال ۴۲ پای‌ ریزی شده بود‌، انقلاب اساسا با محوریت عدالت شکل گرفت بنابراین تحقق عدالت اجتماعی یکی از اهداف انقلاب بوده که باید آن را تحقق بخشید عدالت ارتباطاتی و فناوری نیز یکی از عدالت‌های اجتماعی است.

وزیر ارتباطات افزود: با بروز اپیدمی بیماری کرونا در حال حاضر ۱۳ میلیون دانش آموز از طریق بیش از یک میلیون معلم و ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه از طریق فضای مجازی خدمات ارائه و یا دریافت می‌کنند.

به گفته آذری جهرمی، تا پایان سال جاری ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت متصل می شوند.

وی با بیان این مطلب که امروز جامعه در گیر شیوع ویروس کرونا است، تصریح کرد: اگر بستر اینترنت و ارتباطات اکنون فراهم نبود، با خیلی از مشکلات عظیمی مواجه بودیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ۹۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به یک نوع  اتصالات اینترنت دارند که آموزش کاربرد و استفاده از بستر اینترنت را بیشتر کرده است.

وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که دسترسی استان قزوین به اینترنت از میانگین کشوری کمتر است، گفت: این امر به دلیل دارا بودن جغرافیای خاص این استان و کوهستانی بودن روستاهای آن است.

آذری جهرمی از  احداث ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در چند ماه اخیر  در مسیر طارم سفلی  خب ر داد و افزود: ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری هم در مسیر الموت در حال راه اندازی است که ۱۸۰ میلیارد تومان برای تأسیس ۱۸۰ سایت زیرساختی تامین خدمات اینترنتی و فناوری در نظر گرفته شده که تا کنون این مبلغ اختصاص یافته  است.

وی درباره تلفن های ثابت در استان قزوین اظهار کرد: ۶۷ نقطه در استان قزوین تلفن ثابت محدودیت به واگذاری دارد که مقرر شده تا پایان خرداد ماه سال آینده موانع آن برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز