خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین:

عملیات دیوارکشی اراضی در حال تخریب قزوین انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۰۹۱

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: زمین‌ها، املاک در حال تخریب و اماکن پرخطر و رهاشده در شهرداری منطقه یک قزوین دیوارکشی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اصغر بهنام زاده اظهار کرد: شهرداری موظف است نسبت به زمین‌های بایری که در محدوده شهر قرارگرفته و باعث آلودگی و نازیبایی شهر شده‌اند، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانون به مالک و در صورت عدم مراجعه مالک در زمان مقرر، اقدام به دیوارکشیِ ملک کند.

وی افزود: این پروژه با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مهرماه سالجاری با درخواست شهروندان، نیروی انتظامی و پلیس پیشگیری از جرائم آغاز و  ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بهنام زاده اضافه کرد: این کار به منظور جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین‌های فوق انجام می‌شود که یکی از عوامل ایجاد آلودگی بصری و زیست‌محیطی و نابسامانی در محدوده شهر به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در راستای حفظ و صیانت از منظر و نمای شهری و جلوگیری از زشت و مخدوش شدن چهره شهر به وسیله مکان‌های بدمنظر و یا محل‌ها و ساختمان‌های مخروبه و متروکه‌ای که باعث تجمع افراد ولگرد یا جانوران موذی و یا زباله‌دانی اجرا شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اجرای این طرح ضمن زیباسازی، یکسان سازی در نحوه اخطار به متخلفین از سوی شهرداری است، چرا که با این اقدام تکلیف بسیاری از زمین‌های رهاشده در بافت خالی محدوده شهر مشخص می‌شود.

بهنام زاده اضافه کرد: بر اساس این ماده از قانون شهرداری‌ها، اطراف اراضی و املاک رهاشده که مالکان آنان با شهرداری همکاری نمی‌کنند دیوارکشی شده و محیط اطراف آن‌ها پوشانده می‌شود.

قزوین دارای سه منطقه شهرداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز