خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

تبیین نقش مالیات در جامعه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۰۷۲

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: تبیین نقش مالیات در جامعه ضروری است و این امر می تواند منشا تحولات زیادی در کشور شود که مستلزم اقدامات اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره کل امور مالیاتی استان قزوین اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی از نظر حاکمیت و دولت دستگاه بسیار مهمی محسوب می شود و بیشتر حکومت‌ها همواره به موضوعات مالیاتی نیاز داشته و در تاریخ کشور هم جایگاه ویژه‌ای را داشته است.

وی افزود: در روزگار جدید به روش‌های جدید برای دریافت مالیات رسیده اند، البته مردم هم نسبت به موضوعات مالیاتی آشنا هستند ولی شاید نیاز باشد اقدامات اجتماعی و تبلیغاتی در این زمینه افزایش یابد.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: مردم باید نسبت به هزینه کرد مالیات آگاه باشند و با یک کار فرهنگی و تبلیغاتی مناسب می‌توان مردم را نسبت به چگونگی هزینه کرد مالیات در بحث های عمرانی و آبادانی کشور توجیه کرد.

قبادی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر کشور بیش از پیش متوجه اهمیت مالیات شده است، اضافه کرد: در سال های گذشته با توجه به اتکای کشور به موضوعات نفت اهمیت مالیات زیاد ملموس نبود ولی در این سال های اخیر تمامی ارکان نظام نسبت به این موضوع حساس شده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کشوری که بتواند براساس مالیات رشد و توسعه خود را دنبال کند بارشدی پایدار همراه خواهد بود و تبیین نقش مالیات می تواند منشا تحولات زیادی در موضوعات اقتصادی کشور باشد.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه استان قزوین جزو استان‌های مطرح کشور در زمینه صنعتی، گردشگری و کشاورزی است، گفت:  قزوین جزو استان های فعال در زمینه مالیات است و ارتباط بسیار مناسبی با مردم و مدیران واحدهای صنعتی داشته است.

قبادی یادآور شد: بیش از ۳۰ درصد نیاز پایتخت را در زمینه کشاورزی استان قزوین تامین می کند که نشان دهنده اهمیت این استان در زمینه تولیدات کشاورزی است.

این مسئول اضافه کرد: امروز برای ورود سرمایه گذاران به استان قزوین تسهیلات زیادی را ایجاد کرده ایم و این مهم می تواند کمک حال ویژه ای برای دریافت مالیات شود.

معاون اقتصادی استاندار عنوان کرد: امروز خوشبختانه قزوین وضعیتی مطلوبی را در موضوعات اقتصادی نسبت به سایر استان های کشور دارد که امیدواریم این روند با کاهش مشکلات موجود افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز