خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان قزوین:

فناوری‌های نوین بیشترین کاربرد را در مقابله با آفات دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۹۸۴

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه حفظ نباتات و مقابله با آفات گیاهان در استان قزوین گسترش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی اظهار کرد: تعداد شرکت‌های فعال در حوزه استفاده از پهپاد برای سمپاشی و مقابله با آفات در مزارع استان قزوین از یک شرکت به سه شرکت افزایش پیدا کرده است.

معاون جهاد کشاورزی استان با اشاره به رشد ۲ برابری استفاده از پهپادها برای سم پاشی در مزارع استان نسبت به سال گذشته، گفت: بخشی از مزارع گندم و کلزا در استان قزوین سال زراعی جاری با استفاده از پهپادها سمپاشی شده اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم به مرور استفاده از فناوری در سم پاشی و مقابله با آفات در مزارع و باغ های استان قزوین ترویج و نهادینه شود، افزود: سم پاشی با پهپادها هزینه و زمان مربوط به این کار کاهش می‌دهد و با انجام یک نواخت این عملیات کارایی بیشتری نسبت به سمپاشی دستی دارد.

اسماعیلی ادامه داد: امسال همچنین با استفاده از ۲ نوع زنبور با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی قزوین، مبارزه بیولوژیک علیه آفات در مزارع گوجه فرنگی استان به انجام رسید که این مهم در ارتقای سلامت و کیفیت محصول تولیدی و کاهش سموم باقی مانده روی محصول بسیار موثر است.

این مسئول بیان کرد: با تلاش های انجام شده در حوزه حفظ نباتات و با همکاری باغداران، امسال نیز در مقابله با مگس زیتون موفق ظاهر شدیم و این آفت در باغ های زیتون طارم سفلی تحت کنترل قرار گرفت.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز