خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۹۷۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با تعامل و همکاری از سوی تمامی دستگاه های اجرایی می توان فرهنگ کتابخوانی و سرانه مطالعه در کشور را گسترش داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، فاطمه محمدبیگی در دیدار با رضا گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین که به منظور توسعه همکاری ها در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شد، اظهار کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیازمند تعامل هر چه بیشتر تمام دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی است که در این راستا باید تمامی دستگاه ها اقدامات لازم برای تحقق این امر را لحاظ کنند تا هر  روز شاهد گسترش موج عظیم مطالعه در جامعه باشیم.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن ارائه مطالبی در خصوص وضعیت کتابخانه های عمومی در استان و چگونگی رفع نیاز اطلاعاتی مراجعان به کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: ارتقا شاخص های مطالعه و کتابخوانی در جوامع با افزایش دانش و آگاهی افراد منجر به اصلاح بینش و نگرش افراد جامعه شده و میتواند یکی از عوامل دستیابی به رفاه اجتماعی باشد.                   

محمدبیگی بیان کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی یکی از نیازهای اساسی جامعه است و کتاب و کتابخوانی باید در سبد کالای مصرفی همه افراد جامعه الخصوص قشر زحمت کش کارگران قرار گیرد.

وی افزود : باید بستر مناسب برای استفاده همه اقشار مردم از کتابخانه‌های عمومی صورت پذیرد.

این مسئول، با اشاره به همکاری بیشتر بین دو سازمان و با توجه به گستردگی جامعه هدف اداره کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان آمادگی انعقاد تفاهم نامه  برای همکاری بیشتر بین دو سازمان را دارد.                        

رضا گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این نشست به اهمیت موضوع کتاب و فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت:  تنها راه داشتن مردمی آگاه به مسائل جامعه  ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی میباشد و برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید تلاش های ویژه ای به عمل آید تا با ارتقای فرهنگ مطالعه در خانواده ها زمینه لازم برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی صنعتی کشور فراهم شود.  

وی، در پایان آمادگی برای هرگونه مساعدت در زمینه ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی را اعلام کرد.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز