خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

ترویج فرهنگ وقف موجب ارتقای مشارکت‌های اجتماعی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۷۸۶

استاندار قزوین گفت: یکی از رسالت‌های مهم اوقاف صیانت از منافع اجتماعی است و فرهنگ سازی امر وقف سطح مشارکت‌های اجتماعی را در جامعه ارتقا می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور در دیدار با حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار کرد: ارزش‌هایی که در وقف نهاده شده است کاملاً با ارتقای سطح مشارکت‌های اجتماعی در جامعه منطبق است؛ بنابراین ترویج ارزش‌ها و صیانت از منافع اجتماعی می‌تواند از رسالت‌های مهم این سازمان باشد.

استاندار قزوین بیان کرد: اوقاف نهادی برآمده از ارزش‌های دینی ما است و باید از ظرفیت آن برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی به نحوی مطلوب‌تر بهره برد.

جمالی پور اضافه کرد: خوشبختانه رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد وحدت، همدلی و دستگیری از محرومان بوده و در چندساله اخیر رویکرد این دستگاه برای محرومیت زدایی و مشارکت چشمگیر در رزمایش‌های مؤمنانه بسیار قابل تحسین است.

وی بر تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم باید با کارکردهای وقف به خوبی آشنا شوند تا شاهد مشارکت بیشتر جامعه در این خصوص باشیم.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از رسانه‌ها و همچنین ائمه جمعه و جماعت در خصوص وقف باید پررنگ تر از گذشته دنبال شود تا فرهنگ وقف در سطح جامعه به شکل ملموس‌تری نهادینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز