خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان:

اطلاعات خطرپذیری روستاهای قزوین جمع‌آوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۸۴۵

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: جمع‌آوری اطلاعات خطرپذیری روستاهای استان قزوین به منظور شناسایی احتمالی خطرهای مربوط به حوادث غیرمترقبه و نحوه امدادرسانی به مناطق مورد نظر در دستور کار این حوزه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت‌اله مهدیخانی اظهار کرد: برای شناسایی مراکز خطرپذیری روستاهای استان اطلاعات مربوط به تعداد خانوار و جمعیت روستا، فاصله آن به نزدیکترین شهر، تعداد واحدهای مسکونی مقام و غیر مقاوم، توپوگرافی منطقه، موقعیت روستا نسبت به رودخانه‌های موجود، تهدیدات بالفعل و بالقوه روستا (سیل، زلزله و سایر موارد مربوط)، اسکان اضطراری و هر آنچه که مربوط به حوادث غیرمترقبه می‌شود، جمع‌آوری و در نهایت برای هر بخش یک دفترچه و برای هر شهرستان نیز کتابچه تهیه خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه در این رابطه همچنین امکانات موجود در روستا، سابقه روستا در حوادث غیرمترقبه و امکانات ماشین‌آلات موجود در آن نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: جمع‌آوری این اطلاعات برای ارایه آموزش‌های لازم به ساکنان روستاها مفید خواهد بود، چرا که هنگام وقوع هر حادثه معتقدیم بهترین امدادگران بازماندگان حادثه و یا نزدیکترین افراد به محل حادثه خواهند بود.

به گفته مهذیخانی، تهیه این اطلاعات همچنین باعث می‌شود تا بدانیم که در صورت بروز هر حادثه، افراد کوچ کرده از روستا طی سال‌های گذشته دیگر در آن اسکان نداشته و نمی‌توانند ادعای ساکن بودن و یا خسارت کنند.

وی ادامه داد: اطلاعات جمع‌آوری شده همچنین در ارایه آموزش‌های لازم به ما کمک می‌کند تا دستگاه‌های امدادی هنگام وقوع هر نوع حادثه و با در اختیار داشتن اطلاعات جامع مربوط به منطقه، سرعت عمل بیشتری جهت کمک و یاری رساندن به مصدومان حادثه داشته باشند.

این مسئول مدیریت بحران یادآور شد: برای جمع آوری اطلاعات خطرپذیری روستاهای قزوین فرمانداران، بخشداران و دهیاران به همراه دفاتر فنی بخشداری‌ها می‌توانند کمک حال ما باشند و این در حالی است که مدیریت بحران استان در گذشته نیز اطلاعات مربوط به حوزه گسل‌ها، سیل و زلزله را در سطح استان جمع‌آوری کرده که با انجام بخش دیگری از اطلاعات، تجمیع و ارایه خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ۸۴۱ روستای دارای سکنه در این استان و با تکیه بر امکانات و توانمندی‌های موجود به نظر می‌رسد تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ بتوانیم نسبت به جمع آوری و تهیه اطلاعات مربوط به خطرپذیری روستاها را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز