خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

امضای تفاهم نامه همکاری هلال احمر و اداره کل کتابخانه‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۷۴۹

اداره کل کتابخانه‌های عمومی و هلال احمر استان قزوین امروز جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت یکدیگر، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان و جمعی از کارشناسان دو دستگاه در این جمعیت امضا شد، اظهار کرد: با توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این زمینه و همچنین جایگاه جمعیت هلال احمر کشور در فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه برای انعقاد این تفاهم نامه اقدام کردیم.

  مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به ساختار سازمانی و گستردگی افراد مرتبط با این دستگاه، علاوه بر بحث امداد رسانی در بحران از ظرفیت فرهنگی بالایی نیز برخوردار است و می‌تواند در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه نقش بسزایی داشته باشد و انعقاد این تفاهم نامه آغاز فصل نوینی از همکاری‌های مشترک میان دو دستگاه است.

آصفی هدف از امضای این تفاهم نامه را ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی افراد و خانواده‌های تحت پوشش جمعیت دانست و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی معرفی کتاب، ارائه‌ خدمات فرهنگی به جامعه هدف جمعیت هلال احمر و ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای ارتقای سطح ایمنی، خود امدادی و دگر امدادی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

او عنوان کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد همکاری در برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی و کاربردی، انجام پژوهش‌های مشترک جهت شناسایی اولویت‌های مورد علاقه گروه‌های هدف سازمان و افزایش تعداد مخاطبان کتابخانه‌های عمومی، همکاری مشترک در برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کتابداران و همکاری به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌ ایمنی و آموزش امدادگری در کتابخانه‌های عمومی اجرایی شود.

این مسئول اضافه کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در اولویت فعالیت‌های جمعیت هلال احمر قرار دارد و این جمعیت در برنامه ریزی‌های خود به این مساله مهم، توجه کافی داشته و از این ابزار استفاده می‌کند.

آصفی بیان کرد: انعقاد این تفاهم نامه موجب افزایش کیفیت‌ برنامه‌های فرهنگی هلال احمر به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز