خبرگزاری کار ایران

مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان خبرداد:

ثبت اطلاعات ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی قزوین در سامانه سیاک

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۲۷۳

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ثبت اطلاعات ۵۰ درصد ( ۲۴۰ هزار هکتار) از اراضی زراعی و باغی استان قزوین در سامانه یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی ساریخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون اطلاعات مربوط به ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی این استان از سوی کارشناسان پهنه های کشاورزی به شکل دستی تهیه و در سامانه یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی به ثبت رسیده است.

 مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ارایه آموزش های لازم به کارشناسان پهنه ها برای ثبت اطلاعات اراضی کشاورزی، گفت : اطلاعات حدود ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان که طرح کاداستر یا حدنگاری در آنها انجام شده نیز در سامانه یاد شده به ثبت رسیده است.

ساریخانی افزود: تا پایان امسال اطلاعات تمامی اراضی کشاورزی استان قزوین در سامانه مذکور به ثبت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات در سامانه سیاک گامی در جهت پیشبرد دولت الکترونیک به شمار می رود، ادامه داد: دسترسی سریع به آمار و اطلاعات اراضی و پهنه های کشاورزی در حد جزئیات و هوشمندسازی آنها، برنامه ریزی بهتر برای مدیریت منابع از مزایا و فواید ثبت اطلاعات در این سامانه به شمار می رود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز