خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان:

طرح خدماتی "کتابرسان" در قزوین اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۶۵۸

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در خدمتی نوین از کتابخانه های عمومی استان قزوین طرح خدمات تحویل مدرک "کتابرسان" ویژه اعضای فعال کتابخانه ها در استان اجرا می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، فاطمه محمد بیگی، در تشریح جزئیات طرح«کتابرسان» اظهار کرد: طرح خدمات تحویل مدرک یکی از خدمات جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در محدودیت‌های کرونایی به منظور استمرار خدمات غیرحضوری به شکل پایلوت در شهر قزوین اجرا و اعضای فعال کتابخانه های عمومی، کتب مورد نیاز خود را که با رعایت پروتکل های بهداشتی بسته بندی شده است، درب منزل تحویل می گیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان‌کرد: کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی امروزه با استفاده از فناوری‌های نوین در امر بازیابی و اشاعه اطلاعات گام‌های بزرگی برداشته اند خدمات تحویل مدرک در واقع حلقه پیوند دهنده بین کتابخانه‌ها و کاربران کتابخانه است که به روش‌های مختلفی از جمله پست، الکترونیکی،  تصویربرداری و ... در دنیا انجام می‌گیرد.

محمدبیگی افزود: در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی قوی جریان گردش صحیح اطلاعات و منابع میسر می شود و در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با استفاده از امکانات موجود طرح خدمات تحویل مدرک «کتابرسان» اجرا می شود.

وی یادآور شد: یکی از خدمات نوین کتابخانه ای و با هدف دسترسی به منابع مورد نیاز اعضا از جمله مقالات و کتاب‌ها در راستای تکریم اعضای فعال کتابخانه‌ها و برای تشویق مخاطبین و تسهیل دسترسی به منابع اجرا خواهد شد.

این مسئول ادامه داد : همچنین همزمان با هفته کتاب خدمات مرجع مجازی به اعضای کتابخانه ها ارائه شد و اکنون  با اجرای طرح «کتابرسان» می‌خواهیم قابلیت دریافت کتاب در منازل را هم فراهم کنیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی منوط به تصمیمات ستاد مقابله با کروناست؛ اضافه کرد: هم اکنون قرائت خانه‌ها و خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی استان تعطیل هستند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای تکریم اعضای کتابخانه‌ها، عضویت اعضا به صورت خودکار تمدید شد تا نیاز به حضور علاقمندان در کتابخانه‌ها نباشد.

محمدبیگی تصریح کرد: اگرچه کرونا آمار امانت کتاب را دستخوش تغییر قرار داده ولی در این راستا اجرای فعالیتهای فرهنگی در فضای مجازی از جمله پیامرسان بله و اینستاگرام، برگزاری نشستهای کتابخوانی،‌ مسابقات کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب و قصه گویی از دیگر برنامه‌هایی است که در دوران کرونا برگزار شده است.

این مسئول اظهار کرد: در حالی که برخی از مشاغل و خدمات عمومی در دوره کرونا تعطیل شده‌است، اما کتابخانه‌های عمومی با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر ارائه خدمات به اعضا بر بستر فضای مجازی استمرار داشته‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان گفت: هم اکنون ۵۹ کتابخانه عمومی در استان فعالیت دارد که از این تعداد، ۳۷ باب کتابخانه نهادی که از این تعداد 7 باب روستایی و ۲۲ باب کتابخانه مشارکتی است و همچنین این استان دارای 980 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز