خبرگزاری کار ایران

سرپرست انتقال خون استان:

بیش از 200 قزوینی پلاکت خون اهدا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۷۳

سرپرست اداره کل انتقال خون استان قزوین گفت: در سال جاری از ۲۸۴ نفر از اهداکنندگان خون در استان قزوین پلاکت دریافت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم مدرسی اظهار کرد: پلاکت با استفاده از دستگاه پلاکت فرزیس سال جاری از ۲۸۴ نفر از اهداکنندگان خون در استان قزوین دریافت شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۷۰ نفر بود.

سرپرست انتقال خون استان بیان کرد: تولید پلاکت فرزیس از فرآورده‌های خونی در قزوین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۲ درصد رشد یافته است.

مدرسی با بیان اینکه در این شیوه از خون گیری پلاکت از خون اهداکنندگان جداسازی می شود، گفت: پلاکت فرزیس بر اساس اعلام نیاز مراکز بیمارستانی به انتقال خون از اهداکنندگان دریافت می شود.

وی ادامه داد: دستگاه های پلاکت فرزیس با فناوری خود به نسبت به روش معمولی، چندین برابر پلاکت دریافت می کنند و در ادامه پس از جداسازی پلاکت، پلاسمای خون را به اهداکننده بازمی‌گردانند.

این مسئول با بیان اینکه پیش از اهدا با انجام شمارش پلاکتی از اهداکننده در صورتی که پلاکت های فرد متقاضی کافی باشد به وی اجازه اهدا داده می شود، یادآور شد: پلاکت های دریافتی به بیمارستان ها ارسال و برای کمک به درمان بیماران سرطانی و یا در حال شیمی درمانی و همچنین بیماران دارای اختلالات خونی و نیاز به پیوند استخوان مورد استفاده قرار می گیرد.

مدرسی یادآور شد: پلاکت اهدایی در شیوه پلاکت فرزیس طی ۲ تا ۳ روز پس از اهدا در بدن افراد جایگزین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز