خبرگزاری کار ایران

رئیس جهادکشاورزی استان:

۳۴۰ هزار تن گندم در قزوین برداشت می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۷۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به تحقق برنامه ابلاغی کشت گندم در سال زراعی جاری و در صورت آبیاری مناسب ۳۴۰ هزار تن گندم در استان قزوین برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه اظهار کرد: در صورت مساعد بودن شرایط و همچنین آبیاری به موقع و کود دهی مناسب در سال زراعی جاری  پیش بینی می شود تولید گندم در استان به بیش از ۳۴۰ هزار تن برسد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: برنامه ابلاغی کشت گندم در سال زراعی جاری ۱۵۳ هزار و ۱۸۲ هکتار بوده که کشت این محصول استراتژیک در اراضی کشاورزی استان با رشد پنج درصدی به ۱۶۰ هزار و۴۱۰ هکتار رسیده است.

خمسه با اشاره به تحقق کامل برنامه ابلاغی کشت گندم در استان، گفت: کشت این محصول استراتژیک در قزوین سال زراعی جاری نسبت به سال قبل پنج درصد رشد یافته است.

به گفته وی در سال زراعی جاری  حدود ۴۸ هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی و ۱۱۱ هزار و ۵۶۰ هکتار از مزارع نیز به زیر کشت گندم دیم رفته است که به ترتیب نسبت به برنامه ابلاغی ۱۰۱ و ۱۰۶ درصد تحقق داشته است.

این مسئول اضافه کرد: تحقق برنامه ابلاغی کشت گندم دیم و آبی استان با تامین و توزیع بذور گواهی شده و بارش های خوب انجام شده، که از این حیث استان قزوین جزو استان های برتر کشور در زمینه انجام تعهدات کشت غلات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به برنامه ابلاغی به موقع به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز جهادکشاورزی تابعه، اطلاع رسانی در خصوص آماده سازی اراضی و کاشت به موقع باعت افزایش سطح زیر کشت  و تحقق برنامه شده است.

سال گذشته بیش از ۳۳۵ هزار تن گندم در استان قزوین برداشت و تولید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز