خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

بیش از 900 تن عسل در قزوین تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۵۶۵

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۹۹۷ تن عسل در زنبورستان های استان قزوین تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی شاپورزاده اظهار کرد: این میزان عسل در ۲ هزار و ۴۶ واحد زنبورستان تولید شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۷۵ هزار و ۶۴۷ کلنی زنبور عسل سنتی و مدرن در استان وجود دارد که این تعداد ۱۷۵ هزار و ۴۴۲ هزار کلنی مدرن و ۲۰۴ کلنی سنتی می باشد.

به گفته شاپورزاده، هم اکنون ۷۵۹ بهره بردار در زمینه تولید عسل در استان قزوین فعالیت دارند.

وی بیان کرد: از این میزان کلنی زنبور عسل در استان همچنین ۹۱ کیلوگرم ژل رویال، پنج هزار و ۲۳۹ کیلو گرم گرده گل، ۵۱هزار و ۵۴۷کیلو گرم موم و یک هزار و ۱۲۷ کیلوگرم بره موم تولید شده است.

این مسئول به خواص درمانی‌عسل اشاره کرد و افزود: جلوگیری از عفونت در معده و روده، خون‌سازی، برطرف کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی، افزایش کلسیم خون از مهمترین مزایا آن برشمرد و خواستار استفاده بیشتر شهروندان از عسل در سبد غذایی آنها شد.

شاپورزاده خاطر نشان کرد: به منظور افزایش درآمد زنبورداران توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور ژل و گرده از مهم ترین اقدامات این معاونت بوده که آموزش زنبور داران در تولید این گونه محصولات در کنار عسل را نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا دانست.

وی عملیات ثبت و رکوردگیری از کندوهای زنبور عسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی را از مهمترین برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در سال جاری برای زنبور داران ذکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز