خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:

8 مجوز کارگاه مهارت‌آموزی در قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۲۷۸

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: مجوز ایجاد 8 کارگاه مهارت‌آموزی در صنایع و واحدهای تولیدی استان قزوین با هدف تربیت نیروهای ماهر در سال جاری صادر شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن مددی اظهار کرد: این کارگاه‌ها پس از ایجاد و راه اندازی در قالب مراکز حرفه آموزی جوارکارگاهی به فعالیت خواهند پرداخت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: ایجاد این کارگاه ها ظرفیت بسیار مناسبی برای گسترش مهارت آموزی و آموزش به نیروهای شاغل و یا جویای کار و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای است.

وی یادآور شد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در تامین مربیان مورد نیاز برای ارایه آموزش در این مراکز با صنایع همکاری می کند.

مددی بیان کرد: تلاش داریم تا در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون کار با رایزنی و عقد تفاهم نامه با صاحبان صنعت در قزوین، مراکز جوار کارگاهی در استان را افزایش دهیم.

این مسئول ادامه داد: به دنبال سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای به استان در سال جاری و عقد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی، به دنبال استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت ها و امکانات بخش خصوصی برای گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در قزوین هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خاطرنشان کرد: ماده ۱۱۰ قانون کار به موضوع آموزش نیروی کار از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره دارد و آنها را مکلف کرده تا با ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی یا بین کارگاهی، آموزش های لازم را به کارگران ارایه دهند.

مددی بخشی از مشکلات مربوط به بیکاری جوانان را فقدان و یا کمبود مهارت عنوان کرد و اظهار داشت: جوانان با حضور در دوره‌های فنی و حرفه ای و کسب مهارت از شانس بالایی برای یافتن شغل و حضور در بازار کار برخوردار می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز