خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

بیشترین میزان پرونده‌های قضایی در قزوین مربوط به تعاونی‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۴۲۴

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بخش بزرگی از پرونده‌های قضایی در استان قزوین مربوط به تعاونی‌ها است که برای ساماندهی و قانونمند کردن آنها باید با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدام کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی در اولین نشست اجرای ماده چهار تفاهمنامه همکاری مشترک قوه قضائیه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاونی‌ها، اظهار کرد: قوه قضاییه به بسیاری از پرونده‌های تعاونی ورود پیدا کرده است که از گذشته بر اساس مقررات تشکیل نشده‌ یا بعدها دچار انحراف شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر انعقاد یک تفاهمنامه میان دادگستری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین برای پیشبرد بهتر مفاد تفاهمنامه کشوری، افزود: تا به امروز ۲۰ تفاهمنامه را با سازمان‌های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرم منعقد کرده‌ایم و باید یک تفاهمنامه نیز با اداره کل تعاون استان برای ساماندهی تعاونی‌های زیرمجموعه دادگستری قزوین و در مرحله بعد تمامی تعاونی‌های استان منعقد کنیم.

قدرتی، وضعیت اقتصادی و فقدان نظارت را از عوامل اصلی انحراف تعاونی‌ها از اهداف اولیه خود دانست و گفت: در استان قزوین، تعاونی‌های زیادی داریم که به یک معضل تبدیل شده‌اند و بسیاری از تعاونی‌ها نیز در آینده زود به معضل جدی استان تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: ما مشکل حدود ۱۰ یا ۱۱ تعاونی را با ورود دستگاه قضایی حل کرده‌ایم ولی حدود ۲۰ تعاونی مشکل دار دیگر داریم که مشکلات آنها در آینده مشخص می‌شود.

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: در ساماندهی تعاونی‌های استان ابتدا باید از تعاونی‌های دادگستری و سازمان‌های وابسته به آن شروع کنیم و در مرحله بعد، براساس تفاهمنامه استانی برای رصد تمامی تعاونی‌ها وارد عمل شویم.

علی فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: وظایف دادگستری و اداره کل تعاون به صراحت در تفاهمنامه کشوری آمده است و باید برای ساماندهی تعاونی‌ها در بخش‌های مسکن، مصرف و خدمات اقدام کنیم.

فولیان بیان کرد: انعقاد این تفاهمنامه کشوری، اقدام خوبی در راستای خدمات رسانی بهتر به اعضای تعاونی است و در صورت انعقاد تفاهمنامه استانی نیز قطعا گام‌های بلندتری برای ساماندهی تعاونی‌ها و ارتقای خدمات رسانی به جامعه هدف برداشته می‌شود.

رضا گروسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز در این جلسه، تعداد تعاونی‌های فعال استان را ۸۲۳ تعاونی اعلام کرد و گفت: بیش از ۲ هزار تعاونی در استان غیرفعال هستند و باید با همکاری و همراهی دستگاه قضایی برای رفع چالش‌ها و آسیب‌های تعاونی‌های غیرفعال گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز