خبرگزاری کار ایران

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

تولید 8 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۲۶۸

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هشت هزار تن بذر گواهی و اصلاح شده گندم آبی و دیم امسال به منظور تامین نیازهای کشاورزان برای کشت سال زراعی آینده تولید می‌شود.

 به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، تورج بنیادی در خصوص تولید 8 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در قزوین اظهار کرد: از این میزان سه هزار تن بذر گندم دیم و پنج هزار تن نیز بذر گندم آبی است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یادآور شد: این میزان بذر معادل ۱۹ درصد بذر مورد نیاز کشاورزان استان در گندم دیم و ۴۶ درصد بذر مورد نیاز آنها در گندم آبی است.

بنیادی با بیان اینکه بخشی از بذر مورد نیاز برای کشت گندم نیز در اختیار خود کشاورزان قرار دارد که آنها را ذخیره سازی و نگهداری کرده اند، افزود: مشکلی از حیث تولید و تامین بذر محصولات استراتژیک مانند گندم و جو در استان قزوین وجود ندارد.

وی با اشاره به مراحل پنج گانه تولید و تکثیر بذر، بیان کرد: شرکت های تولیدکننده بذر گندم و جو در استان قزوین به تولید بذور این محصول استراتژیک در سه مرحله شامل طبقه سه پرورشی، مادری و گواهی شده می‌پردازند.

این مسئول ادامه داد: با تامین و توزیع بذور گواهی شده و بارش های خوب، امسال بیش از ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی کشت گندم در استان محقق شد به گونه ای که کشت گندم آبی و دیم در استان به ترتیب یک و پنج درصد بیش از میزان برنامه ابلاغ شده بود.

در سال جاری بیش از ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز