خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان خبرداد:

برداشت ۱۵۰۰ تن گیاه علوفه‌ای در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۹۲۸

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت و تولید ۱۵۰۰ تن گیاه علوفه‌ای-دارویی سورگوم در استان قزوین در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر گفت: حدود ۳۰ هکتار از مزارع استان قزوین امسال به کشت سورگوم که از منابع خوراک دام است، اختصاص داشت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ادامه داد: میانگین عملکرد (برداشت محصول) در مزارع این گیاه علوفه ای کم آب بر در استان ۵۰ تن در هر هکتار است.

بنیادی افزود: سورگوم گیاهی علوفه ای و دارای خواص دارویی از خانواده غلات بوده و به ذرت خوشه ای معروف است که نسبت به سایر گیاهان علوفه ای آب بری کمی داشته و مقاوم به شرایط اقلیمی سخت است.

وی عنوان کرد: کشت سورگوم در مزارع استان قزوین نوپاست و تلاش داریم با توجه به مزایایی چون کم آب بری و مقاومت به انواع خاک سهم کشت آنرا در میان گیاهان علوفه ای استان افزایش دهیم.

این مسئول همچنین با اشاره به کشت گیاه علوفه ای ارزن در سطح ۲۹۰ هکتار از اراضی زراعی استان قزوین در سال جاری، گفت: امسال حدود ۶۰۰ تن ارزن از مزارع زیر کشت این محصول در استان برداشت شد.

 مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تلاش داریم تا سطح زیر کشت گیاهان علوفه ای کم آب بر مانند سورگوم را در استان افزایش دهیم،افزود: برای این منظور برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان را در دستور کار داریم.

 سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن گیاه علوفه ای در این استان تولید می شود که بیشترین مقدار آن با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ذرت علوفه ای اختصاص دارد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز