خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

رفع تداخل ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۶۰۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از حل و رفع تداخل ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین که به دلیل اختلافات مالکیتی کشاورزان با یکدیگر و یا دستگاه های دولتی بوده، از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه در نشست رفع تداخلات کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: اراضی کشاورزی که رفع تداخل و وضعیت مالکیتی آنها تعیین تکلیف شده است مربوط به ۱۶ پلاک از شهرستان های قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، آوج و آبیک بوده اند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: با هدف استفاده از ظرفیت اراضی کشاورزی در راستای تقویت تولید داخلی و کمک به امنیت غذایی‌جامعه، رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات و زمین‌های کشاورزی افراد حقیقی در سال‌های اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته و تاکنون بسیاری از پرونده های موجود حل و فصل شده است.

خمسه خاطرنشان کرد: اجرا و پیاده سازی طرح‌های حدنگاری یا کاداستر و نقشه برداری هوایی از اراضی و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی در سال‌های اخیر نقش عمده ای را در کاهش اختلافات و تداخلات اراضی کشاورزی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه کمیسیون رفع تداخل اراضی برای حفظ حقوق متقابل مردم و دولت فعالیت می‌کند، افزود: این کمیسیون براساس قوانین به تعیین تکلیف اراضی دارای تداخل و اختلاف مالکیتی می پردازد.

این مسئول بیان کرد: تعیین و تکلیف وضعیت اراضی کشاورزی از حیث مالکیتی به بهره برداری آنها کمک می‌کند و توان تولید محصولات کشاورزی را افرایش می دهد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز