خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

افزایش قیمت مصالح طرح آبرسانی به آبیک را دچار مشکل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۵۴۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ۷۰ درصد طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرستان آبیک، موضوع تامین لوله و تجهیزات است که افزایش قیمت مصالح و نوسانات بازار موجب شده پیمانکار در این زمینه با مشکل مواجه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، یداله ملکی اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان، تمام تلاش خود را به کار بسته است تا پروژه آب رسانی به آبیک را تا آخر سال به بهره برداری برساند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اضافه کرد: متاسفانه افزایش قیمت مصالح و نوسانات بازار در تامین لوله و تجهیزات مورد نیاز موجب مشکل و اختلال در برنامه زمانبندی اجرای طرح شده است.

ملکی ادامه داد: پیمانکار مشمول ماده ۴۶ موارد فسخ پیمان میان کارفرما و پیمانکار نمی‌شود و در صورت اجرای ماده ۴۸ هم برای برگزاری مزایده و انتخاب پیمانکار جدید زمان را از دست خواهیم داد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که خود مصالح و لوله‌ها را کارفرما تامین کند تا دراختیار پیمانکار قرار گیرد و آبرسانی به آبیک سریعتر انجام شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: از شورای فنی استان می‌خواهیم با این درخواست موافقت کند تا ما تامین لوله و تجهیزات را از تعهد پیمانکار خارج کنیم و کارفرما بتواند آنها را ظرف یک ماه آینده خریداری کند و اجرای طرح تسریع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه کل خط انتقال پروژه آبرسانی به آبیک ۱۷ و نیم کیلومتر است، اضافه کرد: تا به امروز حدود هفت کیلومتر خط انتقال این طرح، انجام شده است و بخش باقیمانده حدود ۱۰ کیلومتر به لوله با قطر هزار و ۴۰۰ و هزار و ۶۰۰ نیاز دارد.

ملکی یادآور شد: کل طرح آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین ۳۰۰ کیلومتر خط لوله دارد ولی آبرسانی به آبیک به دلیل حساسیت موجود در ردیف اولویت‌های استان قرار گرفته و حدود ۱۷ کیلومتر است.

وی افزود: اجرای ۱۰ کیلومتر باقیمانده تا پایان سال هدف شرکت آب منطقه‌ای استان است که اگر خرید لوله را کارفرما انجام دهد به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز