خبرگزاری کار ایران

به لیگ توجهی ندارند؛

شمس: کار خسوس را مربیان‌جوان هم انجام نمی‌دهند / شمسایی، نظری و کشاورز هنوز موثرند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۲۶

وقتی شمسایی با ۳۹ سال سن از بهترین بازیکنان لیگ است و در کورس عنوان آقای‌گلی است، چرا او به تیم ملی دعوت نمی‌شود در حالیکه در تیم ملی برزیل فالکائو با ۴۱ سال سن دعوت می‌شود.

سرمربی اسبق تیم‌ملی درخصوص کادر فنی تیم امید فوتسال گفت: با توجه به شرایط فوتسال حق این نیست مربیان داخلی مورد بی‌مهری قرار گیرند و خسوس در تمام رده‌ها مسئولیت فنی داشته باشد، حداقل تیم‌های جوانان و امید را به مربیان‌جوان بسپاریم.

به گزارش ایلنا، حسین شمس با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات فوتسال زیر ۲۱ سال‌آسیا در سال ۲۰۱۷گفت: برنامه تیم امید باید بر اساس این مسابقات انجام شود. در زمان ترابیان تیم امید به بازی‌های داخل سالن و یک یا دو تورنمنت اعزام می‌شد. در حال حاضر نیز باید بر این اساس برنامه‌ریزی شود، چون فیفا نیز در پایان سال ۲۰۱۴ مسابقات زیر ۲۱ سال خواهند داشت. در حال حاضر ۳ یا ۴ بازیکن تیم امید در رده بزرگسالان هستند و سن بالای ۲۳ سال دارند، در حالیکه باید بازیکنان زیر ۱۹ سال مورد توجه قرار گیرند.

وی با انتقاد از عدم توجه‌خسوس به لیگ گفت: خسوس به لیگ توجهی ندارد و بر اساس سابقه قبلی بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کند. برای بازی‌های گرندپریکس نیز خیلی از شایسته به تیم دعوت نشدند. وی حتی بازی‌های لیگ را تماشا نمی‌کند. در انتخاب‌های تیم ملی یا لیگ دیده نمی‌شود یا کمتر دیده می‌شود. خسوس باید وقت بیشتری برای دیدن لیگ اختصاص دهد.

مربی سال ۲۰۰۹ فوتسال‌جهان درخصوص هدایت همزمان امید و بزرگسالان در فاصله زمانی ۴ ساعته توسط خسوس گفت: مربی باید روی تیم تمرکز کافی داشته باشد، ولی با این شرایط نمی‌تواند آرامش داشته باشد. فدراسیون باید در این‌خصوص تکلیف را روشن کند و به مربیان جوان توجه کند.

شمس درخصوص دعوت بازیکنان به تیم ملی و جوانگرایی گفت: آمادگی جسمانی و شایسته‌سالاری باید برای دعوت بازیکنان ملاک قرار گیرد نه سن و سال، چون در تیم ملی نتایج مهم است. ما هنوز نتوانستیم در فوتسال خودمان بازیکن رأسی مثل شمسایی پیدا کنیم، بازیکنی که در آسیا و جهان بسیار خوب بود و به همین دلیل نمی‌توانیم سیستم ۳-۱ با ۲-۱ - ۱ را بازی کنیم. هنوز دروازبان مطمئنی مثل نظری نداریم و علیرغم آمادگی نظری در لیگ با تیم تاسیسات‌دریایی او را به تیم ملی دعوت نمی‌کنند.

شمس ادامه داد: وقتی شمسایی با ۳۹ سال سن از بهترین بازیکنان لیگ است و در کورس عنوان آقای‌گلی است، چرا او به تیم ملی دعوت نمی‌شود، در حالیکه در تیم ملی برزیل فالکائو با ۴۱ سال سن دعوت می‌شود. ما می‌توانیم از شمسایی ۵ دقیقه بازی بگیریم، ولی موثر و به نفع تیم ملی. هنوز هم طاهری، دانشور و کشاورز می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

وی در پایان گفت: بیش از اینکه به دنبال شعار جوانگرایی باشیم باید به دنبال نتیجه‌گرایی باشیم. شعارها باید در کنار واقعیات باشد. در سال ۲۰۱۶ با ترکیب با تجربه‌ها و جوانان می‌توانیم قهرمانی را پس از ۲ دوره از ژاپن پس بگیریم. کاری که خسوس در گرندپریکس انجام داد و تیم را ۵ نفره کرد، مربیان جوان هم انجام نمی‌دهند چون در این مسابقات فقط ایران و برزیل مدعی بودند و بقیه تیم ها از جمله کلمبیا محلی از اعراب ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز