خبرگزاری کار ایران

عملکرد امیدوار کننده پدیده این روزهای استقلال؛

آرمین سهرابیان، همان مدافعی که شفر می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۹۷۷

مدافع جوان آبی‌ها این روزها در ترکیب تیمش خوش درخشیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مصدومیت مدافعان استقلال از جمله مجید حسینی باعث شد تا بازیکن جدیدی به ترکیب استقلال معرفی شود و برخلاف تصورات خیلی هم خوب جواب داد. سهرابیان همان بازیکنی است که این روزها به لیگ برترمعرفی شده.

آرمین سهرابیان در بازی با مشکی پوشان نشانه‌هایی از بروز استعدادی جدید در خط دفاع استقلال بود. سهرابیان که در ترافیک خط دفاعی استقلال به نیمکت‌نشینی محض تبدیل شده بود با مصدومیت حسینی و حضور چشمی به جای باقری مصدوم در پست هافبک تدافعی فرصتی به دست آورد تا توانایی‌هایش را نشان بدهد. بازی با سیاه‌جامگان هم برای سهرابیان با آماری فوق‌العاده همراه شد.

مدافع وسط استقلال موفق شد خیلی زود با منتظری و نورافکن در دو طرف خود هماهنگ شود و بدون استرس بازی خود را به نمایش بگذارد. بر اساس آمار، سهرابیان در بازی با تیم مشهدی دقت پاس بالایی را به ثبت رساند. البته شاید برای مدافع مرکزی تیمی مثل استقلال که تاکتیک قالبش در بازی پاس‌های کوتاه و با ریسک پایین است چندان عجیب نباشد. آن هم برابر تیمی مثل مشکی پوشان که تاکتیک جدی برای پرس مدافعان حریف یا برهم زدن تاکتیک آبی‌ها نداشته است.

با این وجود، نخستین تجربه‌های سهرابیان در لیگ برتر با لباس استقلال با ثبت چنین آمارهایی همراه شده که شاید نشانه‌ای از ظهور یک مدافع با استعداد دیگر در میان آبی‌های پایتخت باشد. بعد از روزبه چشمی و مجید حسینی، سهرابیان می‌تواند سومین مدافع جوان استقلال باشد که با اعتماد به نفسی بالا و دقتی چشمگیر به ترکیب این تیم اضافه می‌شود. با توجه به مصدومیت‌های پی در پی منتظری و نزدیک شدن او به سال‌های پایانی فوتبال شاید سهرابیان از جدی‌ترین گزینه‌های جانشینی این مدافع محبوب و توانمند به حساب بیاید.

به نظر نمی‌رسید که مصدومیت بعضی از بازیکنان توفیق اجباری باشد اما شفر نشان داد که به جای غر زدن مثل بعضی از بازیکنان و بهانه آوردن از داشته‌های استقلال به خوبی استفاده کرد و نتیجه آن بروز استعدادهایی است که پیش از این چسبیده به نیمکت بودند و هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد به رغم جوانی این همه با تجربه باشند اما سهرابیان جایگزین مناسبی بود که می‌تواند در بازی‌های بعدی استقلال هم نگرانی‌ها را به حداقل برساند.

در فصل جاری استقلال مصدومان زیادی داشت. شفر هم عامل این مصدومیت‌ها را بدنسازی نادرست این تیم دانست اما سرمربی آلمانی استقلال برای رسیدن به هدف‌هایش از آنچه دارایی این تیم محسوب می‌شد با تدبیر خاصی استفاده کرد و امروز این تیم در پله سوم جدول مسابقات جا خوش کرده است. بازیکنانی مثل سهرابیان اسلحه پنهان شفر محسوب می‌شدند که امروز در لیگ برتر و حتی بازی‌های آسیایی خوش می‌درخشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز