خبرگزاری کار ایران

ناظم الشریعه: برنامه‌های خود را طبق تقویم فیفا و AFC طراحی کرده‌ایم

سرمربی تیم ملی فوتسال بزرگسالان گفت: بازی برابر تیم دوم جهان کار راحتی نخواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال بزرگسالان گفت: برنامه‌های خود را بر اساس روزهای فیفا و تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا طراحی کرده و اردوهای تدارکاتی مختلفی را در نظر گرفته‌ایم تا آمادگی لازم را برای حضور در رقابت‌های داخل سالن آسیا که شهریورماه سال96 برگزار می‌شود به دست آوریم و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی کادر فنی به گونه‌ای بود که به تیم های حاضر در لیگ برتر نیز فشار وارد نشود چرا که آنها نیز در اوج برگزاری مسابقات خود خواهند بود و ما نیز باید اردوهای مستمر خود را برگزار کنیم. از همین رو زمان برگزاری اردو‌ها و مسابقات تدارکاتی به گونه ای است که نه تیم ملی و نه باشگاه‌ها تحت الشعاع قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه درباره برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی فوتسال روسیه که عنوان دوم جهان را یدک می‌کشد، گفت: با توجه به اینکه محمد کشاورز در تیم ملی نیست و باید بازیکنان جوان به تیم تزریق شوند، بازیکنان جوانتری را به اردو فرا می‌خوانیم و برنامه مان این است که در بازیهای دوستانه با میدان دادن به کم تجربه ها، شرایطشان را فراهم کنیم. بر همین اساس قرار گرفتن برابر تیمی که عنوان دوم جهان را یدک می‌کشد کار چندان راحتی نیست و معتقدم بسیار دشوار است. بازی کردن با چنین تیم‌هایی برای ما بسیار مثبت خواهد بود و بهترین استفاده را از فرصت به دست آمده خواهیم کرد. در مسابقات دوستانه و تدارکاتی نتیجه گرایی ملاکمان نیست و ارزیابی بازیکنان و پی بردن به نقاط ضعف و قوت تیم بیشتر برایمان اهمیت دارد.

وی در پایان گفت: بعد از بازی با روسیه، در بهمن ماه تیم ملی فوتسال اوکراین حضور دارد که این تیم نیز در رنکینگ 7 جهان بوده و تیم بسیار خوبی است. امیدوارم با برگزاری بازی‌های دوستانه شرایط تیم ملی همچون گذشته در مسیر توسعه و رشد قرار گیرد و ملی پوشان علاوه بر حضور در بازی‌ها و کسب آمادگی لازم، تجربه به دست آوردند تا در دیدارهای مهم عملکرد موفقی از خود به جای بگذاریم.

 

کد خبر : ۴۲۹۳۴۱