خبرگزاری کار ایران

الزام شناسنامه پزشکی بازیکنان لیگ؛

هاشمیان: سپاهان مدارک معاینه پزشکی را ارایه نکرده است / هشدار نسبت به فعالیت دلال ها!

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۲۰۳

این گونه اتفاقات به وسیله کارگزاران رسمی انتقال بازیکن صورت نمی گیرد و این دلال ها هستند که از طریق زد و بند با بازیکنانی که در کشورشان مصدوم شده بودند این کارها را انجام می دادند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: معاینات پزشکی بازیکنان باشگاه ها باید چهار تا ۶ هفته پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر انجام شود و برهمین اساس همه تیم ها به جز سپاهان اصفهان معاینات پزشکی بازیکنان را انجام و مدارک آنها را به این کمیته ارایه داده اند.

به گزارش ایلنا، احمد هاشمیان با اشاره به سومین سال اجرای طرح معاینات پزشکی پیش فصل و صدور کارت سلامت بازیکنان گفت: بازیکنان تیم سپاهان اصفهان این معاینات را در مرکزی غیر از مرکز پزشکی اکادمی ملی فوتبال انجام داده و مدارک خود را ارایه نکرده اند. اکثر تیم ها علاقه مند بودند که معاینات بازیکنانشان در این مرکز انجام شود. همه بازیکنان لیگ برتر در حال حاضر شناسامه کامل پزشکی دارند.

پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور نهم مرداد ماه در تهران و شهرستان ها آغاز می شود.

وی ادامه داد: امسال شاهد سبقت گرفتن باشگاه ها در انجام معاینات پیش از فصل بودیم و با توجه به این که معاینات باید چهار تا شش هفته پیش از شروع فصل باشد ما نیز معاینات را از نیمه خرداد ماه شروع کردیم.

هاشمیان افزود: ما الزامی برای استفاده تیم ها از امکانات مرکز پزشکی آکادمی ملی فوتبال نگذاشته ایم از این رو محل انجام آزمایش ها محدودیت ندارد و تنها مساله مهم انجام آزمایش ها براساس استانداردها است اما با توجه به اینکه برخی باشگاه ها در سال اول اجرای این طرح از اجرای این معاینات و آزمایش ها در استان های خود راضی نبودند سال گذشته و امسال به مرکز پزشکی و تخصصی فوتبال مراجعه کردند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ادامه داد: بازیکنان لیگ برتر بدون استثنا دارای شناسنامه کامل پزشکی هستند و این موضوع می تواند یکی از دلایل مهم جذب یا عدم جذب بازیکنان توسط باشگاه ها باشد ضمن اینکه در همه جهان موضوع سلامت بازیکن در نقل و انتقالات از اهمیت زیادی برخوردار است. انجام تست های سلامت و معاینات، پیش از بحثدرباره رقم قراداد اولویت دارد.

هاشمیان یاداور شد: ما به عنوان کمیته پزشکی این آزمایش ها را انجام می دهیم تا از نتایج آن در فصل پیش روی برای انجام مطالعات پزشکی استفاده کنیم و این کمک زیادی به پیشرفت و توسعه فوتبال کشور می کند.

هاشمیان خاطرنشان کرد که معاینات پزشکی باعثمی شود تا قبل از بروز هرگونه اتفاق در موضوع سلامت بازیکنان، آن را شناسایی و از وقوع آن پیشگیری کنیم. همچنین یکی دیگر از مهمترین اهداف اجرای طرح معاینات پزشکی و صدور شناسنامه برای بازیکنان این است که از عقد قرارداد باشگاه ها با بازیکنان مصدوم جلوگیری شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ادامه داد: بر اساس قوانین فیفا پس از امضای قرارداد بین باشگاه و بازیکنان، امکان لغو قرارداد به دلیل مصدومیت وجود ندارد و در صورت مصدوم بودن بازیکن در این حالت باشگاه ملزم به پرداخت مبلغ قرارداد به بازیکنان مصدوم است.

به گفته وی این مشکل به طور ویژه در مورد بازیکنان خارجی که به وسیله دلال ها به باشگاه ها معرفی می شدند، وجود داشت و بازیکنان مصدوم با قراردادهای سنگین با باشگاه ها قرارداد می بستند.

هاشمیان ادامه داد: البته این گونه اتفاقات به وسیله کارگزاران رسمی انتقال بازیکن صورت نمی گیرد و این دلال ها هستند که از طریق زد و بند با بازیکنانی که در کشورشان مصدوم شده بودند این کارها را انجام می دادند. به طور مثال در سال اول اجرای این طرح بازیکن خارجی وجود داشت که از ناحیه هر دو زانو پارگی ACL داشت و دلالان قصد معرفی وی به باشگاه های لیگ کشورمان را داشتند که خوشبختانه با اجرای این طرح موفق به بستن قرار داد نشدند.

وی افزود: در تمامی رده های لیگ فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و حتی در بخش زنان این استاندارد سازی و معاینات پزشکی انجام خواهد شد و در مقابل هزینه هایی که ممکن است با انجام نشدن معاینات به باشگاه تحمیل شود هزینه این معاینات بسیار اندک است.

به گفته وی این معاینات باید توسط متخصصان و افراد صاحب صلاحیت در حوزه پزشکی فوتبال انجام شود و باشگاهها باید معاینات را پیش از فصل انجام دهند. باشگاه باید فرم استاندارد معاینات را از بخش پزشکی در سایت فدراسیون فوتبال بگیرد(دانلود کند) و طبق دستورالعمل موجود، اقدام کند.

رئیس کمیته پزشکی با تاکید بر اینکه این معاینات در بخش زنان فوتبالیست یا فوتسالیست نیز باید با جدیت انجام شود، گفت: انجام معاینات در بخش زنان بسیار مهم است و اگر باشگاهی نتواند معاینات را انجام بدهد بازیکنان آن نباید اجازه انجام بازی در لیگ را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز