خبرگزاری کار ایران

آغاز و تکرار سقوط تاتنهام و پوچتینو در ژانویه سخت جزیره؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۳۰۷

موریسیو پوچتینو در توضیح اینکه چرا رویای قهرمانی تاتنهام در لیگ برتر اینقدر زود فروکش کرد، دلیلی آورد و شاید بتوان بر مبنای آن ادعا کرد که ممکن است یک‌بار دیگر تلاش برای رسیدن به چهار جام با دست خالی تمام شود. این اتفاقی است که بارها برای اسپرز رخ داده و شاید دوباره تکرار شود.

به گزارش ایلنا، باخت 3 بر یک در خانه برابر ولورهمپتون ضربه سهمگینی به تاتنهام بود که با پیروزی 6 بر 2 برابر اورتون و 5 بر صفر مقابل بورنموث به شکلی هیجان‌انگیز خودش را تا رده دوم بالا کشیده بود اما مهلت آنها برای قرار گرفتن در نزدیک‌ترین رتبه به لیورپول صدرنشین فقط چهار روز بود و این تیم در حالی امشب به زمین کاردیف می‌رود که می‌خواهد باور ماندن در کورس قهرمانی را با یک پیروزی زنده و تقویت کند. پوچتینو خستگی ذهنی را دلیل احتمالی باخت به ولوز و بازی بسیار بد نیمه دوم عنوان کرد و شاید بتوان او را تصدیق کرد. تیم شمال لندن بیشترین نماینده را در نیمه‌نهایی جام جهانی داشت و جای تعجب نیست که آثار این تابستان سخت و نهایتا ناامیدکننده برای 8 تا از 9 بازیکن این تیم -هوگو لوریس که جام قهرمانی جهان را با فرانسه بالای سر برد، استثناست- روی تیم مانده باشد.

آنها قطعا سرحال به تمرین‌های تیم باشگاهی‌شان برنگشتند. تاخیرها در بازگشایی استادیوم جدید هم به معنای آن بود که ویمبلی خانه موقت‌شان ماند. وضعیت دراماتیک مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که تاتنهام بعد از کسب تنها یک امتیاز از سه بازی ابتدایی خودش را بالا کشید و در نهایت صعود کرد هم مزید بر علت شد تا بازیکنان مربی آرژانتینی تا همین جای فصل از بیشتر توان خود استفاده کنند.

رسیدن تاتنهام به نیمه‌نهایی جام اتحادیه و دو بازی با چلسی در ماه ژانویه با عبور از رقیب همیشگی یعنی آرسنال و با سختی فراوان به دست آمد. جمعه هم در جام حذفی در زمین تیم دسته چهارمی ترانمیر راورز بازی دارد تا مصائب برنامه شلوغ دوران تعطیلات آخر سال میلادی دوچندان شود؛ آن هم برای تیمی که انگیزه زیادی برای بردن جام دارد اما شاید ابراز لازم برای حضور در چهار جبهه را نداشته باشد. در همین جا انتقاد از نیاوردن بازیکنان جدید در پنجره نقل و انتقالات تابستان بیش از پیش درست انگاشته می‌شود و اهمیت ژانویه که از امروز آغاز می‌شود، در بعد نتایج و همچنین جذب بازیکنان لازم بیش از پیش درک می‌شود.

داشتن بازیکنان متعدد در تیم معمولا کلید موفقیت تلقی می‌شود و اگرچه موفقیت تاتنهام در حفظ بازیکنانش بزرگ و قابل تحسین است اما در حال حاضر این تیم به تقویت فوری نیاز دارد بخصوص با توجه به اینکه سون هئونگ مین برای همراهی تیم ملی کره‌جنوبی در جام ملت‌های آسیا از تیم رفته، در حالی که بازیکن روی فرم پوچتینو محسوب می‌شد.

پوچتینو همه جزییات را مورد توجه قرار می‌دهد و اگرچه منچستریونایتد به دنبال جذب او به‌عنوان مربی دائم برای فصل آینده است، او می‌خواهد با تاثیرگذاری در نقل و انتقالات تاتنهام، مسیر آینده این تیم را مشخص کند. این تیم که آخرین‌بار در سال 1961 قهرمان لیگ انگلیس شده و بارها در مسیر رسیدن به این عنوان ناکام بوده، می‌خواهد قدم بعدی را بردارد.

به دست آوردن جام اتحادیه می‌تواند شروع خوبی باشد. این جام به‌عنوان کم‌اعتبارترین در میان سه رقابت داخلی انگلیس سکوی پرش خیلی از تیم‌هایی بوده که توانسته‌اند در لیگ به قهرمانی برسند اما مهم‌تر از آن تقویت تیم است. تیم پوچتینو هر چقدر هم چشم‌نواز و زیبا بازی کند نمی‌تواند به اندازه لیورپول و منچسترسیتی ثبات داشته باشد که توانایی استفاده چرخشی و تغییر زیاد در بازیکنان را دارند، بدون اینکه تاثیر معناداری روی نتایج‌شان داشته باشد.

تاتنهام، تنها تیم بدون مساوی لیگ برتر که شنبه برای نخستین‌بار بعد از باخت به آرسنال شکست خورد و در پنج برد متوالی خود 17 گل زده و سه گل خورده بود، در حال حاضر با 9 امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول در رده سوم جدول قرار دارد، ضمن اینکه نفس‌های چلسی را که با دو امتیاز کمتر در رده چهارم قرار گرفته، پشت سر خود حس می‌کند. تاتنهام سه بازی قبلی خود با کاردیف را با نتیجه یک بر صفر برده است.

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز