خبرگزاری کار ایران

فوتبالیست های ورشکسته

از جیان تا جمبا جمبا؛ سرنوشت تلخ بعد از پایان فوتبال

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۳۶۳

فوتبالیست ها به دریافت حقوق های نجومی معروف هستند اما بارها دیده شده بازیکنان پس از آویختن کفش ها از نظر مالی ورشکسته می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه آساموا جیان، ستاره سابق تیم فوتبال ساندرلند که در تیم شانگهای اس‌ای‌پی‌جی درآمدی معادل 227 هزار پوند در هفته داشت، ورشکسته شده و اکنون تنها 600 پوند در حساب بانکی او وجود دارد. این مهاجم غنایی که زمانی پشت فرمان رولز رویس می‌نشست، حالا آنقدر بی‌پول شده است که حتی برای تأمین نیاز‌های اولیه خانواده‌اش هم به مشکل خورده است. او اما تنها فوتبالیستی نیست که از اوج ثروت به ورشکستگی می‌رسد. به همین بهانه سایت «سان» به معرفی ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال که دارایی و ثروت خود را به خاطر قمار، شرکت در شرط‌بندی‌های کلان و حتی در آکادمی‌های فوتبال بر باد داده‌اند، پرداخته است.

رونالدینیو

رونالدینیو جزو افراد جدید اضافه شده به فهرست فوتبالیست‌های ورشکسته است. اخیراً گزارشی درباره ستاره تکنیکی و اسطوره فوتبال برزیل منتشر شده مبنی بر اینکه او ماه گذشته تنها 5 پوند در حساب بانکی‌اش داشته و این در حالی است  که او بدهی کلانی معادل 75/1 میلیون پوند داشت. بدهی سنگین رونالدینیو به خاطر ساخت غیرقانونی یک واحد مسکونی در منطقه‌ای حفاظت شده در انگلیس بوده است. با وجود مصادره ملک رونالدینیو، ستاره سابق بارسلونا باز هم نتوانست بدهی‌هایش را بپردازد و به همین دلیل یک قاضی در برزیل دستور ضبط پاسپورت او را صادر کرد.

دیوید جیمز

با وجود داشتن درآمدی معادل 20 میلیون پوند در دوران بازیگری‌اش، سنگربان شماره یک سابق تیم ملی انگلیس، سال 2014 اعلام ورشکستگی کرد. جیمز که سابقه بازی در تیم‌هایی مانند لیورپول و منچسترسیتی را هم دارد، مدتی به‌عنوان مدل تبلیغاتی برند آرمانی فعالیت می‌کرد و چندین ملک داشت. با این حال جدایی از همسر در سال 2005 هزینه سنگینی روی دست او گذاشت چرا که دادگاه سنگربان سابق تیم ملی انگلیس را برای پرداخت حق و حقوق همسرش مجبور به فروش بخش زیادی از دارایی‌هایش از جمله خودرو لوکس او کرد.

 دیه‌گو مارادونا

اسطوره فوتبال آرژانتین که از سوی فیفا به‌عنوان بازیکن قرن لقب گرفت و دو بار رکورد نقل و انتقالات را شکست، در سال 2009 اعلام ورشکستگی کرد. اداره مالیات ایتالیا ادعا کرد مارادونا به این سازمان 42 میلیون پوند بدهی دارد که مربوط به درآمدهایش در دوران بازیگری در ناپولی در دهه 80 می‌شود.

پل گاسکوین

«گازا» در سال 2016 توانست از ورشکستگی فرار کند و این در حالی بود که او بدهی 42 هزار پوندی به اداره مالیات بریتانیا داشت. با این حال ستاره پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس در مسیر پردردسری افتاد که برای او بدهی بزرگتری به مبلغ 200 هزار پوند به همراه داشت. گاسکوین پس از آویزان کردن کفش‌هایش دچار مشکلات دیگری مانند افسردگی و اعتیاد به مصرف مشروبات الکلی داشت.

پل مرسون

قمار، مصرف مشروبات الکلی و اعتیاد به مواد مخدر، باعث شد تا اسطوره آرسنال دارایی هنگفتی معادل 7 میلیون پوند را بر باد دهد. هافبک سابق توپچی‌ها اما از آن روزها فاصله گرفته و به طور منظم به‌عنوان مفسر شبکه ورزشی اسکای اسپورت فعالیت دارد. او یک بار اعتراف کرد که به فکر شکستن انگشتان دستش افتاده تا دیگر با بنگاه‌های شرط‌‌بندی تماس نگیرد.

یان آرنه ریسه

دو سال پس از بردن لیگ قهرمانان اروپا با لیورپول، مدافع این تیم اعلام ورشکستگی کرد. دفاع چپ نروژی سابق لیورپولی‌ها که آن زمان تنها 26 سال داشت، هفته‌ای 50 هزار پوند حقوق می‌گرفت اما یک فقره بدهی پرداخت نشده به مبلغ 100 هزار پوند که ظاهراً به یک پرونده کلاهبرداری در نروژ مربوط بود، سبب شد ریسه ورشکسته شود.

جمبا جمبا

با داشتن سابقه بازی در کنار ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو و رایان گیگز در منچستریونایتد، جمبا جمبا 4 سال پس از انتقالش به استون‌ویلا اعلام ورشکستگی کرد. او بخشی از دوران بازیگری‌اش را در سنت میرن و سوپر لیگ لندن سپری کرد تا بدهی‌هایش را تسویه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز