خبرگزاری کار ایران

استرالیا ۲ – چین صفر؛

کانگوروها نفس اژدها را گرفتند / میزبان در انتظار دیدار انتقامی با ژاپن

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۶۷

دقیقه ۶۵ ارسال بلند داویدسون در نزدیکی‌ نقطه پنالتی به کیهیل رسید تا این بازیکن بلندتر از مدافعان چین با یک ضربه سر چکشی توپ را به کنج دروازه بفرستد و دا لی را برای دومین بار تسلیم کند.

تیم ملی فوتبال استرالیا با پیروزی ۲ بر صفر مقابل چین به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های استرالیا و چین از مرحله یک‌چهارم پایانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ساعت ۱۴ امروز در ورزشگاه سانکورپ بریزبین، با قضاوت کیم یو هیوک از کره‌جنوبی برگزار شد. تیم میزبان در این دیدار با ۲ گل تیم کیهیل صاحب برتری شد و به مرحله نیمه پایانی جام ملت‌های آسیا رسید.

ترکیب اولیه تیم چین:وانگ دالی، رن هانگ، مِی فانگ، ژانگ لینپنگ، وو لِی، ژنگ ژی، هائو جونمین، جی ژیانگ، وو ژی، ژانگ چنگدونگ و یو های


ترکیب اولیه تیم استرالیا: متئو رایان، سینزبری، الکس ویلکینسون، ایوان فرانیچ، داویدسون، میل جدیناک، ماسیمو لونگو، مارک برشیانو، متئو لکی، رابی کروسه و تیم کیهیل

نیمه نخست این دیدار علی‌رغم برتری نسبی میزبان با تساوی بدون گل به پایان رسید. در ابتدای نیمه دوم جیان ژی پنگ، جانشین می فانگ مصدوم در ترکیب تیم ملی چین شد. دقیقه ۴۸ استرالیا صاحب یک ضربه کرنر شد. ارسال بلند مارک برشیانو را مدافعان چین به پشت محوطه جریمه فرستادند. ضربه سر فرانیچ مجدداً توپ را روی خط شش قدم فرستاد تا تیم کیهیل با یک برگردان توپ را به قعر دروازه چین بفرستد.

پیش از این ضربه ژنگ ژی، کاپیتان چین مصدوم شد و روی زمین افتاد تا کیهیل بدون مزاحمت او دروازه دا لی را باز کند.

دقیقه ۵۴ ژان لی پنگ در پی خطا روی لکی پشت محوطه جریمه چین، از یو هیوک کارت زرد گرفت. دقیقه ۶۰ ارسال بلند کیهل روی سر لکی نشست تا او مقابل دروازه چین برشیانو را صاحب توپ کند اما ضربه این بازیکن در حالی‌که دا لی هم به استقبال او آمده بود از بالای دروازه به بیرون رفت. بلافاصله پس از این صحنه برشیانو جای خود را به ترویسی داد.

دقیقه ۶۲ کیهیل در محوطه جریمه چین صاحب توپ شد و با یک چرخش توپ را به کنج دروازه چین فرستاد اما دا لی با کف دست، درازکش توپ را به کرنر فرستاد. دقیقه ۶۳ نوبت به سینزبری رسید تا روی یک ضربه کرنر با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کند اما دا لی این توپ را هم ناقص دفع کرد.

دقیقه ۶۵ ارسال بلند داویدسون در نزدیکی‌ نقطه پنالتی به کیهیل رسید تا این بازیکن بلندتر از مدافعان چین با یک ضربه سر چکشی توپ را به کنج دروازه بفرستد و دا لی را برای دومین بار تسلیم کند.

دقیقه ۷۰ چین می‌توانست اختلاف را به حداقل برساند اما ضربه سر وو لی در پی دفع ناقص رایان روی خط دروازه‌ در دست‌های سنگربان استرالیا قرار گرفت. یک دقیقه بعد شوت زمینی و محکم ژنگ ژی از کنار دروازه استرالیا به بیرون رفت.

آلن پرین، سرمربی در ادامه سعی کرد با فرستادن یو های به جای سان، توان خط آتش تیمش را بیشتر کند. دقیقه ۷۹ وو ژی روی شش قدم استرالیا صاحب توپ شد اما تکل به موقع مدافعان استرالیا مانع گلزنی مهاجم چین شد.

دقیقه ۸۰ تیم کیهیل، زننده ۲ گل استرالیا، جای خود را به مارک میلیگان در ترکیب تیم میزبان داد. ژانگ ژو هم در واپسین دقایق بازی جانشین وو لی در خط حمله چین شد. دقیقه ۸۳ میلیگان در یک موقعیت تک به تک توپ را به دا لی کوبید. یک دقیقه بعد ضربه کروس هم با مشت سنگربان چین دفع شد. دقیقه ۸۹ هم دا لی یک بار دیگر شوت زمینی میلیگان را درازکش به کرنر فرستاد تا این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود میزبان به پایان برسد.

استرالیا در مرحله نیمه پایانی باید به مصاف برنده دیدار تیم‌های ژاپن و امارات برود که در صورت صعود ژاپن به این مرحله، دیدار فینال دوره قبل، این بار در نیمه نهایی تکرار می‌شود.

فردا(جمعه سوم بهمن‌ماه) دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی با دو دیدار به پایان می‌رسد که در این دیدارها ایران به مصاف عراق می‌رود و ژاپن هم امارات را پیش رو دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز