خبرگزاری کار ایران

با برتری ۳ بر یک بر فیورنتینا؛

ناپولی قهرمان جام حذفی ایتالیا شد / اهدای جام در میان آتش و خون و اعتراض!

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۰۴

بسیاری از هواداران ناپولی هنگام حضور ماتئو رنزی نخست وزیر این کشور که به همراه همسر خود در ورزشگاه المپیک رم حضور یافته بود فریادهای اعتراض سر می دادند…

تیم فوتبال ناپولی در حالی موفق شد عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی فوتبال ایتالیا را کسب کند که ۳ هوادار این تیم به دلیل تیراندازی و درگیری قبل از اغاز مسابقه مجروح و طبق آخرین خبرها ۲ تن از این هواداران کشته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار فینال رقابت های جام حذفی فوتبال ایتالیا از ساعت ۰۰:۱۵ بامداد و با حدود ۴۵ دقیقه تاخیر به دلیل تیراندازی و زخمی شدن ۳ هوادار ناپولی(خبرها حکایت از کشته شدن دو تن از این هواداران دارد) در ورزشگاه المپیک شهر رم آغاز شد که تیم های ناپولی و فیورنتینا به مصاف هم رفتند و در پایان شاگردان رافا بنیتس موفق شدند با برتری ۳ بر یک بر شاگردان مونتلا جام قهرمانی را برای ناپلی ها به ارمغان بیاورند.

در این دیدار لورنزو اینزیگن ستاره جوان ناپولی بازیکن محبوب ناپلی ها بود چراکه موفق شد ۲ گل از ۳ گل تیمش را در این دیدار به ثمر رساند جام قهرمانی را برای تیمش به ارمغان بیاورد. گل سوم ناپلی ها را نیز دریس مارتینز در دقیقه ۹۰ + ۲ وارد دروازه فیورنتینا کرد تا تیمش جشن قهرمانی خود را زودتر برقرار کند. تک گل تیم فیورنتینا را نیز خوان وارگاس در دقیقه ۲۸ به ثمر رساند. همچنین در دقیقه ۷۹ پوهان ایلنر از ناپولی با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا تیم بنیتس دقایق پایانی بازی را ۱۰ نفره دنبال کند.

این بازی در حالی برگزار شد که بسیاری از هواداران ناپولی که از اهالی جنوبی ایتالیا محسوب می شوند هنگام حضور ماتئو رنزی نخست وزیر این کشور که به همراه همسر خود در ورزشگاه المپیک رم حضور یافته بود فریادهای اعتراض سر می دادند و بارها ترقه های مختلفی را به سمت زمین مسابقه پرتاب کردند که همین مساله نیز باعثتوقف زیاد این بازی پیش از سوت داور دیدار شد که در نهایت شرایط ورزشگاه را مهیای اغاز این دیدار کردند.

جام حذفی فوتبال ایتالیا یا کوپا ایتالیا(Coppa Italia) رقابتی است که از سال ۱۹۲۲ کلید خورد و دومین دوره آن(آغاز برگزاری مستمر) ۱۹۳۶ برگزار شد. رم با ۹ قهرمانی و ۸ نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت ها است. یوونتوس نیز با همین تعداد قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی نزدیکترین تعقیب کننده رم در این جام است. هر تیمی که بتواند به رکورد ۱۰ قهرمانی در این رقابت ها دست پیدا کند به جایزه ستاره نقره ای دست پیدا خواهد کرد و در مسابقات آتی با ستاره ای نقره ای بر پیراهن خود شرکت خواهد کرد. به این ترتیب، رم و یوونتوس تنها یک عنوان قهرمانی برای رسیدن به این مقام نیاز دارند. رم و یوونتوس بعد از رسیدن به نه قهرمانی، تاکنون هر کدام دو بار به فینال رسیده اند اما هر دو تیم در هر دو فینال شکست خورده اند و ستاره نقره ای همچنان دست نیافتنی مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز