خبرگزاری کار ایران

سازمان لیگ را نمی‌توان سنتی اداره کرد

مدیریت دخمه‌ایی

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۴۰۰

سازمان لیگ فوتبال اکنون برای خود دارای تشکیلاتی عریض و طویل است بالطبع نیاز به افرادی با کارکرد و تبحر لازم دارد.

افرادی که دخمه‌ای فکر نکنند و با چرتکه حساب و کتاب نکنند. یک روزی تمامی برنامه مسابقات، داوری‌ها، میزبان و مهمان، اخطاری‌ها و اخراجی‌ها، محرومان و همه موارد را انجام می‌داد. یعنی یک نفره این کارها را می‌کرد چرا که زمان و نوع مسابقات و سازمان فوتبال در آن موقع چنین چیزی اقتضا می‌کرد.

اکنون سازمان لیگ برتر به اندازه خود فدراسیون فوتبال 20 سال پیش‌ نیاز به برنامه و تفکر و افراد کاربلد دارد. اما متاسفانه خشت بنای سازمان لیگ را طوری نهاده‌اند که افراد با سابقه مدیریت دخمه‌ایی و سنتی در آن رخنه کرده‌اند و اجازه ورود چند نفر با سواد و کاردان و کاربلد را به این تشکیلات نمی‌دهند.

بسیاری از نارسایی‌های فوتبال ما از همین‌جا نشأت می‌گیرد. مربیان مسئله‌دار از همین دخمه‌ها به تیم‌های کم‌نام و نشان‌تر سفارش می‌شوند. بازیکنان آنچنانی را همین‌ها به تیم‌های دیگر قالب می‌کنند. اخطارها و خیلی مسائل دیگر از همین جا کم و زیاد یا گم می شود می‌شود.

اگر به طور نامحسوس سری به ساختمان سازمان لیگ بزنید خواهید دید که رئیس سازمان لیگ چندان نقشی در این سازمان ندارد. همه راه‌ها در سازمان لیگ به یک اطاق ختم می‌شود؛ اطاقی که ظاهراً باید کارش اطلاع‌رسانی و ارتباط مناسب با رسانه‌ها باشد اما بیشتر ارتباطات این اطاق در راه رفاقت‌ها و نزدیک شدن با رسانه‌ها و افرادی است که از یک شخص خاص حمایت کند!

یعنی شما اگر یک سایت یا یک وبلاگ با 200 نفر عضو هم داشته باشید و عکس و مصاحبه این فرد را منعکس کنید و کاری به کار ایشان نداشته باشید در همه امور شما در اولویت خواهید بود. از کارت سازمان گرفته تا سایر موارد یعنی برای مسئول فوق در این سازمان که نه تحصیلات آکادمیک روابط عمومی و رسانه‌ای دارد و نه تجربه چنین مهمی را. مهم رفاقت و به نوعی لابی کردن از انواع مختلف آن مهم ا ست نه رسالت اصلی و  واقعی!

این بخش که کلا دو نفر دارد و نیازی نمی بینند نفرات دیگری ورود کنند  کارش اطلاع‌رسانی و برنامه مسابقات است و از آنجا که سطح سواد این مجموعه احتمالاً در حد اکابر است راه را به بیراهه وصل کرده‌اند و در بیراهه هم کار خود را می‌کنند.

برای اینکه آقای کفاشیان را از برخی شیرین‌کاری‌های این بخش از مجموعه‌اش آشنا کنیم فقط اشاره می‌کنیم که نیم‌نگاهی به مراسم اصلاح تجلیل از خبرنگاران در بازی پرسپولیس – نفت توجه کنند تا ببینند چه فرد و افرادی مورد تجلیل قرار گرفتند (با احترام به خبرنگاران واقعی که حق آنها بود) و چه افراد و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مهمی از قلم افتاده بودند. فعلاً تا همین جا بسنده می‌کنیم و اگر افاقه نکرد و تغییری مثبت صورت نگرفت بعد خیلی اتفاقات را با ذکر سند و مدرک رو خوادهیم کرد.

سیدرضا فیض‌آبادی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز