خبرگزاری کار ایران

نگاهی به هفته اول لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس پرچمدار فوتبال باشگاهی ایران در آسیا / نفت و تراکتور در ازبکستان یخ زدند!

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۹۵۶

مشکلات مالی و نداشتن مهره های قابل اتکا، فقدان تجربه دیدارهای بین المللی و…تیم های باشگاهی فوتبال کشور شاید مهمترین دلایل وضعیت متزلزل و بی ثبات تیم های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید و تنها این سرخپوشان پایتخت بودند که با برتری قاطع مقابل لخویای قطر نماینده موفق فوتبال باشگاهی ایران لقب گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فوتبال باشگاهی ایران که درسال های اخیر عملکرد خوبی در آسیا نداشته است، امسال با چهار نماینده کار خود را در لیگ ۳۲ تیمی قهرمانان قاره کهن که در هشت گروه جداگانه شرق و غرب برگزار می شود، آغاز کرد. پرسپولیس، نفت تهران، تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان نمایندگان کشورمان در این رقابت ها هستند.

فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا درحالی از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شد که کمتر کسی انتظار داشت تیم بحران زده پرسپولیس بتواند در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا برای کشورمان قدرت نمایی کند و از اعتبار فوتبال کشور در آسیا دفاع کند.

طوفان سرخ چنان قابل لخویا وزیدن گرفت که لرزه بر اندام تمام تیم های همگروه پرسپولیس انداخت و آسیا را از برد خیره کننده سرخ جامگان به حیرت واداشت. پرسپولیس در روزی فراموش نشدنی که اتحادی مثالزدنی بین پیشکسوتان و کادر فنی و بازیکنان ایجاد شده بود در یک نیمه تیم میلیاردی لخویا را درهم کوبید و نشان داد روزهای بحرانی را پشت سر گذاشته است.

پرسپولیس در حضور ۳۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به مصاف تیم گران قیمت لخویا قطر رفت و با ارائه نمایشی تحسین برانگیز به پیروزی ۳ بر صفر رسید. سرخپوشان پایتخت که درلیگ برتر عملکرد خوبی نداشته اند در دیدار با لخویا مقتدر نشان داده و شروع درخشانی در لیگ قهرمانان داشتند.

توازن و هماهنگی مناسب در نقاط مختلف زمین، انگیره و دوندگی بالا، از پرسپولیس یک پیروز ساخت تا شاید این تیم از حاشیه‌ها فاصله بگیرد.

پرسپولیس در دومین گام لیگ قهرمانان آسیا باید به ازبکستان برود و با بنیادکار دیدار کند. مصافی که با توجه به سرمای هوا و شکست دو نماینده دیگر ایران(نفت و تراکتورسازی) برای سرخپوشان بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار خواهد بود و می تواند پتانسیل و عیار واقعی تیم پرسپولیس را در آسیا و صعود از گروه اول را نشان دهد.

نفت تهران شگفتی ساز سال های اخیر لیگ برتر به عنوان نخستین نماینده ایران به میدان رفت و ۲ بر یک مغلوب پاختاکور ازبکستان شد.

شاگردان علیرضا منصوریان با اشتباهات فردی متعدد برابر تیم ۱۰ نفره پاختاکور در تاشکند مغلوب شدند تا ثابت شود که این تیم جوان برای حضور در عرصه های بین المللی نیاز به تجربه بیشتری دارد.

امروز چهارشنبه دیگر نمایندگان ایران به میدان رفتند که فولاد در ورزشگاه غدیر نتوانست از حمایت هزاران تماشاگر خود سود ببرد و مقابل السد قطر با تساوی بدون گل متوقف شد.

تراکتورسازی که در دو فصل گذشته نیز یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود و نتوانست از مرحله گروهی صعود کند بازهم شروع ناامید کننده ای داشت و درحالی که با گل لوسیانو ادینیو از نسف قارشی ازبکستان پیش بود در نهایت ۲ بر یک شکست خورد.

با این اوصاف چهار نماینده فوتبال ایران در روز نخست به یک برد، یک تساوی و ۲ باخت رسیدند که نمی تواند نتیجه چندان راضی کننده ای ارزیابی شود. شکست غیرمنتظره نفت و تراکتورسازی مقابل ازبک ها بار دیگر زنگ خطر را برای فوتبال ایران به صدا درآورد و نگرانی ها را برای فوتبال باشگاهی ایران افزایش داده است.

مشکلات مالی و نداشتن مهره های قابل اتکا، فقدان تجربه دیدارهای بین المللی و… تیم های باشگاهی فوتبال کشور شاید مهمترین دلایل وضعیت متزلزل و بی ثبات تیم های کشورمان در آسیا باشد که امید می رود در هفته های آینده با کسب نتایج درخور نمایندگان کشورمان بتوانند از اعتبار فوتبال ایران در سطح قاره دفاع کنند.

در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه ۱۲ اسفندماه پرسپولیس در سرمای تاشکند میهمان بنیادکار ازبکستان خواهد بود. این بازی از گروه A برگزار می شود. در همین روز و از گروه B نفت تهران در دیداری سرنوشت ساز از العین امارات میزبانی خواهد کرد.

روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه و از گروه C فولادخوزستان مهیمان لوکوموتیو تاشکند خواهد بود که قهرمان فوتبال ایران باید برای حفظ شانس صعود خود با امتیاز زمین بازی را ترک کند.

همچنین از گروه D تراکتورسازی تبریز میزبان الااهلی امارات است که این بازی می تواند نماینده پرهوادار فوتبال ایران را از ناکامی دیگری در لیگ قهرمانان آسیا نجات دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز