خبرگزاری کار ایران

اینگونه واگذاری‌ها منطقی و عادلانه نیست؛

اولیایی: برخی خریداران سرخابی برای پولشویی می‌آیند / باشگاه زیان‌ده قابل‌واگذاری نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۹۱

مگر می‌شود باشگاه‌هایی که زیان‌ده هستند را به بخش‌خصوصی واگذار کرد. این نوع واگذاری غیر کارشناسانه و از سرباز کردن است. ما هنوز قوانین حرفه‌ای برای باشگاه‌های خود نداریم.

مدیر اسبق فوتبال کشور گفت: این‌گونه واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به بخش‌خصوصی منطقی و عاقلانه نیست.

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عدم حضور حتی یک خریدار در اولین مرحله مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: این شیوه واگذاری درست نیست. این ۲ باشگاه در حالیکه نمی‌توانند خرج خود را دربیاورند چگونه می‌خواهند به بخش‌خصوصی واگذار شوند. حتی آقایان می‌خواهند با فروش این ۲ باشگاه درآمدزایی هم انجام دهند.

وی ادامه داد: با این وضعیت و شیوه‌واگذاری سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس غلط و عجولانه است در حالیکه بر اساس واقعیت‌ها راه مناسبی برای واگذاری این ۲ باشگاه انتخاب کرد تا شرایط ادامه حیاط هم برای آنها مهیا شود اما اگر بخواهیم بدون برنامه کار را پیش ببریم بر مشکلات این ۲ باشگاه اضافه می‌شود.

اولیایی درباره اینکه کدام روش برای واگذاری استقلال و پرسپولیس بهتر است، بیان داشت: در وهله‌نخست باید این ۲ باشگاه از پوشش دولت خارج شوند و بعد تجاری شوند و پس از آنکه سود ده شدند به بخش‌خصوصی واگذار شوند. در روند تجاری‌سازی تا واگذاری به بخش‌خصوصی باید وضعیت حق‌بخش تلویزیونی، بلیت‌فروشی و روش‌های دیگر درآمدزایی مشخص شود.

وی افزود: در حال حاضر با این وضعیت اگر کسی برای خرید ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس قدم پیش بگذارد برای پولشویی می‌آید یا مثل بسیاری وسط کار پشیمان شده و امور را رها می‌کنند. مگر می‌شود باشگاه‌هایی که زیان‌ده هستند را به بخش‌خصوصی واگذار کرد.

اولیایی اضافه کرد: این نوع واگذاری غیر کارشناسانه و از سرباز کردن است. ما هنوز قوانین حرفه‌ای برای باشگاه‌های خود نداریم. یک زمانی باشگاه‌پرسپولیس زمان ریاست غفوری‌فرد بر سازمان تربیت‌بدنی واگذار شد اما دولت‌بعدی با حکم دادگاه باشگاه را پس گرفت. الان هم از کجا معلوم دولت‌بعدی هم با حکم دادگاه نیاید باشگاه را از مالکش پس بگیرد. در این شرایط سرمایه‌دار عاقلی پا پیش نمی‌گذارد. باید یک برنامه بلندمدت و در یک فرجه زمانی مناسب این ۲ باشگاه را واگذار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز