خبرگزاری کار ایران

اشتباهات داوری تمامی ندارد؛

سلیمانی: حتی جواب تلفن داوران را نمی‌دهند / برخی فقط به فکر منافع خود هستند!

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۹۷

جایگاه داوران تضعیف شده و با وجود افرادی که اهمیتی به مشکلات داوران نمی‌دهند باید هم اوضاع داوری این‌گونه باشد.

پیشکسوت داوری کشورمان گفت: با حضور برخی افراد در کمیته داوران که فقط به فکر منافع خود هستند باید هم جایگاه داوری کشور تضعیف شود.

یدالله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر، خواهان برخورد با داوران پر اشتباه شده، گفت: جایگاه داوران تضعیف شده آن هم با بودن افرادی که حتی حاضر نیستند جواب تلفن داوران را بدهد. این آقایان فقط به فکر منافع خود هستند و جواب تلفن کسی را نمی‌دهند، حتی برخی داوران زمانی که تماس می‌گیرند تا مشکل‌شان را بازگو کنند آقایان جواب تلفن آنها را نمی‌دهد. کار از ریشه خراب است.

سلیمانی درباره اینکه تاج اعلام کرده باید با داوران برخورد شود، گفت: بالاخره سازمان‌لیگ و تاج هزینه بالایی برای برگزاری مسابقات لیگ‌برتر انجام می‌دهند، به همین دلیل دوست دارند کمتر شاهد اشتباهات‌داوری باشیم. چاره‌‌کار هم آوردن مدرسان خوب خارجی برای داوران کشورمان است، نه مدرسان داخلی! مدرسان داخلی چه اطلاعاتی دارند که به داوران ما آموزش بدهند؟ مدرسان داوری فیفا که بیایند دارای علم روز هستند و می‌توانند سطح داوری ما را ارتقا بدهند.

وی افزود: کمیته‌داوران برای آموزش داوران دو - سه کلیپ تهیه می‌کند یا گزیده‌ای از برنامه ۹۰ را پخش می‌کنند که دیگر اشتباهاتی که در برنامه نشان داده شده را مرتکب نشوند ولی این‌طوری چیزی عوض نمی‌شود، بلکه باید آموزش پایه و اساسی داشته باشند.

سلیمانی درباره عدم پرداخت حقوق داوران بیان داشت: عدم پخش برخی مسابقات لیگ برتر و مشکلاتی که برای اسپانسر به وجود آمد باعثشد فدراسیون و سازمان لیگ با مشکلات مالی رو به رو شوند و گرنه پول داوران به موقع پرداخت می‌شد.

این پیشکسوت داوری در پایان خاطرنشان کرد: اشتباهات‌داوری همه جای دنیا وجود دارد و فقط مختص فوتبال ما نیست، حتی اگر برخی اشتباهات داوری اروپا را داوران ما مرتکب شوند همان کنار زمین اعدام‌شان می‌کنند. همین چند روز قبل در بازی بارسلونا با لوانته کمک داور گلی را آ‌فساید گرفت که آدم خنده‌اش می‌گرفت. اعتقاد دارم تا فوتبال هست داوری هست و اشتباهات داوری هم هست و به صفر نمی‌رسد ولی مشکلات داوری ما در برهه کنونی به کمیته داوران برمی‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز